قیمت نیم شاسی K125 ایران خودرو چقدر است؟ (عکس)

با اینکه ایران خودرو هنوز درباره تولید و قیمت کراس اور K125 این خودروسازی اطلاعیه رسمی منتشر نکرده است، اما شنیده می شود قیمت این نیم شاسی حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش کاماپرس، رونمایی از کراس اور جدید K125 ایران خودرو قرار بود در بهار ۹۹ برگزار شود، اما معرفی خودروی جدید به تعویق افتاد تا حالا مدیربازاریابی و فروش ایران خودرو، از عرضه آن در اوایل سال 1400 خبر بدهد.

گفته می شود پس از تولیدانبوه سدان جدید تارا ایران خودرو که از زمستان 99 تحویل آن شروع می شود، این خودروسازی به سراغ تولید دومین محصول‌شان با پلتفرم IKP1 ایران خودرو می‌روند؛ کراس اوری که فعلا با کد K125 شناخته شده و بزودی توسط ایران خودرو نیز رونمایی می‌شود.
کراس اور جدید ایران خودرو، محصولی در سگمنت B یا کلاس خودروهای کوچک است. تا به امروز، تصاویر انگشت‌شماری از نمای بیرونی این کراس اور، به بیرون درز کرده اما از همین تصاویر اندک هم می‌توان با شباهت ابعادی K125 ایران خودرو با پژو 2008 پی‌برد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

قیمت K125 ایران خودرو چند است؟

راز آسمان پایتخت

به گزارش باما، کراس اور K125 برای جانشینی پژو 2008 فرانسوی، راهی بازار ایران می‌شود. ضمن اینکه ایران خودرو از همان ابتدا می‌خواهد موتور توربوشارژ با گیربکس اتومات، روی آن نصب کند. پس با این اوصاف، خودروی ارزانی نیست. اما به هرحال و با توجه به قیمت K132 اتومات، می‌توان حدس زد که قیمت تقریبی K125 چیزی حدود 400 میلیون تومان خواهد بود، که در این صورت باید ام وی ام X55 مدیران خودرو و اس دبلیو ام G01 سیف خودرو، رقابت سرسختی داشته باشد.

K125 با موتور توربو شارژ تولید می شود

ایران خودرو هرچند از پلتفرم IKP1 خود برای کراس اور K125 استفاده کرده اما ظاهرا قرار نیست موتور تنفس طبیعی EC5 را روی آن نصب کند چراکه می‌گویند این خودروی جدید، فقط با موتور TC7 پلاس تولید می‌شود.

موتور TC7 پلاس نسخه بهبودیافته EF7 توربوشارژ است که استاندارد آلایندگی یورو5 دارد. این موتور که قدرتی معادل 170 اسب بخار و گشتاوری برابر 250 نیوتن متر دارد، برای اولین‌بار، روی دنا پلاس توربو اتومات نصب شده ولی ایران خودرو می‌خواهد از آن، برای سورن پلاس توربو و حتی نسخه‌های گران‌تر سدان K132 هم استفاده کند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : ایران خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “قیمت نیم شاسی K125 ایران خودرو چقدر است؟ (عکس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز