تست و مقایسه دوربین گوشی آنر مجیک ۵ پرو با گوشی موبایل آنر ۹۰

دوربین گوشی آنر - کاماپرس
ژیوار

بخش عکاسی و فیلم‌برداری هر گوشی، یکی از مهم‌ترین المان‌ها در خرید گوشی است که باید به آن دقت کنید. سال گذشته، شاهد عرضه دو پرچم‌دار قدرتمند از آنر بودیم که هر کدام حرفی برای گفتن دارند. این دو پرچم‌دار از قیمت معقولی بهره می‌برند و از طرفی مشخصات به‌روز و قابل توجهی در اختیار شما قرار می‌دهند. اما قصد داریم نگاهی عمیق به جزئیات دوربین دو پرچم‌دار آنر داشته باشیم و در این مطلب به صورت کامل به تست و مقایسه دوربین گوشی آنر مجیک ۵ پرو با گوشی موبایل آنر ۹۰ خواهیم پرداخت.

مشخصات گوشی آنر مجیک ۵ پرو و گوشی آنر ۹۰

گوشی آنر مجیک ۵ پرو از طراحی کاملا مدرن و متفاوت با بدنه شیشه‌ای بهره می‌برد که در پنل جلویی آن، نمایشگر ۶.۸۱ اینچی از نوع LTPO OLED قرار دارد. از طرفی بخش پردازشی دستگاه را تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ تشکیل می‌دهد که به لطف تراشه گرافیکی Adreno 740 و حداقل ۸ گیگابایت، یکی از سریع‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های این برند محسوب می‌شود. همچنین پکیج دوربین‌های این گوشی از سیستم سه‌گانه تشکیل شده است که در ادامه به صورت مفصل به عملکرد هر سنسور خواهیم پرداخت.

از سوی دیگر، گوشی‌ آنر ۹۰ را روی میز داریم که یکی از پرچم‌دارهای سبک و باریک بازار موبایل محسوب می‌شود. این گوشی به نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی مجهز شده است که امکان نمایش تصاویر به صورت 4K را دارد. همچنین تراشه اسنپ‌دراگون ۷ نسل ۱ را در قلب دستگاه مشاهده می‌کنیم که عملکرد بسیار خوبی در پردازش داده‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای سنگین به نمایش می‌گذارد. بخش عکاسی این گوشی را سه سنسور تشکیل می‌دهند و از قابلیت‌های نرم‌افزاری جذابی در قسمت دوربین بهره می‌برد.

تست و مقایسه دوربین گوشی آنر مجیک ۵ پرو با گوشی موبایل آنر ۹۰

همانطور که اشاره کردیم، هر دو گوشی از سیستم دوربین‌های سه‌گانه بهره می‌برند که در گوشی آنر مجیک ۵ پرو شامل ۳ سنسور ۵۰ مگاپیکسلی واید، تله فوتو با زوم ۳.۵ برابر اپتیکال، اولتراواید و سنسور تشخیص عمق 3D هستند. از طرفی موبایل آنر ۹۰ به سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید و ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق مجهز شده است.

دریان سفر امید

مقایسه دوربین اصلی گوشی آنر مجیک ۵ پرو و گوشی آنر ۹۰

در نگاه اول، دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی آنر ۹۰ توجه شما را به خود جلب می‌کند که باید بگوییم، این عدد تنها روی کاغذ قرار دارد و خبری از عکس‌های ۲۰۰ مگاپیکسل نیست. البته ناگفته نماند که این سنسور عکس‌های باکیفیت و خوش رنگی ثبت می‌کند که از داینامیک رنج گسترده‌ای بهره می‌برند؛ اما جزئیات آنچنان که باید شما را شگفت‌زده نمی‌کند و رسالت ۲۰۰ مگاپیکسلی را به جای نمی‌آورد. همچنین این سنسور در محیط‌های تاریک به لطف f/1.9، نور نسبتا خوبی را به داخل سنسور هدایت می‌کند و در صورت ثابت بودن دوربین، عکس‌های باکیفیتی با آن می‌توان ثبت کرد.

دوربین اصلی گوشی آنر مجیک ۵ پرو، به صورت پیش‌فرض عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند که با توجه به قیمت گوشی، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین عکس‌های ثبت شده با گوشی را می‌توانید مشاهده کنید. پردازش عکس‌ها به لطف تراشه قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ به خوبی انجام می‌شود و با جزئیات بالا، داینامیک رنج گسترده، حداقل نویز و کنتراست رنگ بالا مواجه خواهید شد. همچنین عکاسی در شب و محیط‌های تاریک با این سنسور، تجربه باکیفیتی در اختیار شما قرار می‌دهد و تقریبا هیچ نویزی در تصاویر آن دیده نمی‌شود و با رعایت وایت بالانس و کنتراست رنگ، می‌توان عکس‌های جذابی در شب ثبت کرد.

مقایسه دوربین اولتراواید گوشی آنر مجیک ۵ پرو و گوشی آنر ۹۰

آنر برای گوشی Honor 90، سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید را در نظر گرفته است که اگر عکس‌های این سنسور با دوربین اصلی را در کنار هم قرار دهیم، تفاوت فاحشی بین کیفیت عکس، وضوح رنگ و جزئیات دیده می‌شود. این سنسور نسبت به دوربین اصلی مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند و باید توقعات خود را پایین بیاورید. از طرفی نقطه قوت دوربین اولتراواید گوشی آنر ۹۰، زاویه دید ۱۱۲ درجه است که فضای گسترده‌ای را برای ثبت تصاویر فوق عریض پوشش می‌دهد.

در گوشی آنر مجیک ۵ پرو لنز ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید دیده می‌شود که زاویه دید ۱۲۲ درجه بهره می‌برد. این سنسور نسبت به آنر ۹۰، عکس‌های باکیفیت‌تر، با جزئیات بالا و شفافیت رنگ بهتری ثبت می‌کند و در گوشه تصاویر فوق عریض، اعوجاج و به هم‌ریختگی دیده نمی‌شود. همچنین فضای گسترده‌تری نسبت به آنر ۹۰ پوشش می‌دهد و برای عکاسی در طبیعت و عکس‌های دسته جمعی، گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شود.

یکی از نقاط مشترک دوربین اولتراواید این دو گوشی، فوکوس خودکار است که به لطف آن، می‌توان عکس‌های ماکرو ثبت کرد. در آنر ۹۰، مقداری کیفیت عکس‌های ضعیف است و برای ثبت عکس‌های باکیفیت فانتری، نیاز به شرایط نوری ایده‌آل دارید. اما در آنر مجیک ۵ پرو به دلیل f/2.0 سنسور اولتراواید، نور بیشتری وارد سنسور می‌شود و می‌توان عکس‌های ماکرو باکیفیت‌تری ثبت کرد.

دوربین تله فوتو گوشی آنر مجیک ۵ پرو

به برگ برنده گوشی آنر مجیک ۵ پرو یعنی، سنسور تله فوتو می‌رسیم. این گوشی از لنز ۵۰ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳.۵ برابر بهره می‌برد که در آنر ۹۰ خبری از سنسور تله فوتو و زوم اپتیکال نیست. این سنسور به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز شده است و به صورت دیجیتال، زوم ۱۰۰ برابری را ارائه می‌دهد؛ اما تا زوم ۱۰ برابری می‌توان روی کیفیت عکس‌ها حساب باز کرد. با این حال تجربه لذت‌بخشی با سنسور تله فوتو گوشی مجیک ۵ پرو برای از فواصل دور خواهید داشت و برتری قابل توجهی نسبت به آنر ۹۰ محسوب می‌شود.

مقایسه فیلم‌برداری گوشی‌ آنر مجیک ۵ پرو و گوشی آنر ۹۰

گوشی‌ آنر ۹۰ از قابلیت فیلم‌برداری 4k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بهره می‌برد که در صورت تمایل می‌توان آن را به ۱۰۸۰ با نرخ ۶۰/۳۰ فریم تغییر دارد. ویدیوهایی که با رزولوشن 4k ثبت می‌شوند از کیفیت و داینامیک رنج خوبی بهره می‌برند و در شرایط نوری مختلف، عملکرد رضایت‌بخشی دارد. اما به دلیل نبود لرزشگیر اپتیکال، مقداری لرزش در ویدیوها مشاهده می‌شود و از طرفی به لطف لرزشگیر دیجیتال، با رعایت ثابت بودن دست، تا حدودی ویدیوهای بدون لرزش و خوش کیفیتی را ثبت خواهید کرد.

در گوشی‌ آنر مجیک ۵ پرو، تمامی لنزها از قابلیت فیلم‌برداری 4k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه بهره می‌‌برند و دوربین اصلی به رزولوشن 4k با نرخ ۶۰/۳۰ فریم بر ثانیه مجهز شده است. دوربین اصلی با ترکیب لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال، لرزش ویدیوها را به حداقل می‌رساند و در حالت رانندگی و پیاده‌روی می‌توان ویدیوهای باکیفیت و بدون لرزشی ثبت کرد. همچنین ویدیوها مانند عکس‌های دوربین اصلی دارای کیفیت و جزئیات بالا، رنگ‌های زنده و داینامیک رنج گسترده‌ هستند.

مقایسه دوربین سلفی گوشی آنر مجیک ۵ پرو و گوشی آنر ۹۰

در آخر به دوربین سلفی می‌رسیم، جایی که سنسور ۵۰ مگاپیکسلی گوشی آنر ۹۰ شما را شگفت‌زده می‌کند. در کمال تعجب، این سنسور از حالت عکاسی اولتراواید و واید پشتیبانی می‌کند که می‌توان تصاویر فوق عریض سلفی جذابی را ثبت کرد. همچنین در حالت معمولی، با جزئیات بالا و داینامیک رنج گسترده‌ای مواجه خواهید شد که شما را به وجد می‌آورد. عملکرد دوربین سلفی نسبت به تمامی دوربین‌های این گوشی، بهتر است و از قابلیت فیلم‌برداری 4k با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

گوشی آنر - کاماپرس

گوشی آنر مجیک ۵ پرو از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید برای دوربین سلفی استفاده می‌کند که زاویه دید ۱۰۰ درجه را پوشش می‌دهد. تصاویر خروجی حالت معمولی دوربین سلفی، رضایت‌بخش هستند و مانند سایر سنسورها از جزئیات بالا و ترکیب رنگ جذابی بهره می‌برند. اما در حالت زوم ۰.۸ برابری، مقداری با افت جزئیات و ترکیب رنگ مواجه خواهید شد که چندان قابل توجه نیست و کیفیت قابل قبولی دارند.

جمع‌بندی

در این مطلب به سراغ دو گوشی پرطرفداری از برند آنر رفتیم که در بخش عکاسی و فیلم‌برداری حرفی برای گفتن دارند. با مقایسه جزئیات دوربین‌های این دو گوشی، به این نتیجه رسیدیم که گوشی آنر مجیک ۵ پرو از لنزهای باکیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تری بهره می‌برد و برای عکاسی و فیلم‌برداری در شرایط نوری متفاوت، این گوشی گزینه مناسبی است. همچنین گوشی آنر مجیک ۵ پرو در بخش نرم‌افزاری دوربین، به قابلیت‌های گسترده‌ای مجهز شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان در حالت‌های مختلف به فیلم‌برداری و عکاسی حرفه‌ای پرداخت.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید هزینه کمتری بابت خرید گوشی پرداخت کنید، گوشی آنر ۹۰ نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد. سیستم سه‌گانه دوربین‌های این گوشی، عملکرد بسیار خوبی برای عکاسی در روز و شب به نمایش گذاشتند و در قسمت فیلم‌برداری، امکان ضبط ویدیوهای باکیفیت 4k وجود دارد. در صورتی که قصد خرید گوشی آنر دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی فرنا را معرفی می‌کنیم که مرکز بازار موبایل ایران است و با مراجعه به آن، می‌توان این دو گوشی خوش ساخت را با بهترین قیمت بازار و گارانتی معتبر شرکتی خریداری کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : فرنا
نهال گشت
تهران آهن
سبیت
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز