تاثیر عادات بد غذایی بر حافظه

آلزایمر-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی بدن و حافظه، بسیار بیشتر از تناسب اندام اهمیت دارد. تغذیه سالم به کاهش خطر ابتلا به سرطان و دیابت کمک می‌کند و قلب شما را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد. آیا می‌دانستید همان‌طور که الگوهای غذایی سالم بر عملکرد شناختی تأثیر مثبت می‌گذارد، به همان میزان نیز یک رژیم غذایی ناسالم با مشکلاتی نظیر بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط است؟ اگر به طور فزاینده‌ای فراموش‌کار شده‌اید، احتمالا باید یک بازنگری دقیق در مورد غذاهایی که در طول روز می‌خورید، انجام دهید.

کاماپرس در ادامه این گزارش به معرفی چند نمونه از تاثیر عادات غذایی بد بر عملکرد حافظه و آلزایمر پرداخته است.

گوشت‌ها و پنیرهای فرآوری شده

غذاهایی مانند بیکن، ژامبون و گوشت‌های موجود در اغذیه فروشی‌ها حاوی نیتروزامین است. نیترات باعث افزایش چربی در کبد شده که می‌تواند برای مغز سمی باشد. مصرف بیش از حد گوشت‌های فرآوری شده نیز خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را افزایش می‌دهد. همچنین پنیر فرآوری شده، منبع قابل توجهی از چربی اشباع شده است که عروق مغز را مسدود کرده، باعث التهاب در مغز شده و خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

غذاهای سفید

غذاهای سفید، گروهی از مواد غذایی دارای گلیسمی بالا هستند. این غذاها شامل شکر سفید، پاستا، کیک، سیب‌ زمینی، برنج سفید و نان سفید است. محصولات با گلیسمی بالا فاقد مواد مغذی و فیبر بوده و در نتیجه باعث هضم سریع و افزایش قند در جریان خون می‌شود. افزایش سطح قند خون نیز با دیابت و آلزایمر مرتبط است.

مصرف چربی‌های بی‌کیفیت و غذاهای سرخ شده

چربی‌های غیراشباع به دلیل فوایدشان برای سلامتی، معمولا به عنوان بهترین منبع چربی رژیم غذایی در نظر گرفته می‌شوند. این موضوع در مورد چربی‌های غیراشباع گیاهی موجود در غذاهایی مانند آووکادو، آجیل، دانه‌ها و روغن زیتون صادق است. چربی‌های تولید شده اما داستان متفاوتی دارند. چربی ترانس، نوعی چربی غیراشباع ساخته شده است که اثرات منفی بر بدن و حافظه دارد. غذاهای سرخ شده نیز مانند مرغ، سیب زمینی و سایر خوراکی‌ها می‌توانند به توانایی‌های شناختی شما آسیب برسانند. این غذاها باعث افزایش تولید چربی در اطراف اندام‌ها می‌شوند که با آسیب به بافت مغز همراه است.

راز آسمان پایتخت

غذاهای سرخ شده-کاماپرس

سالم‌ترین الگوی غذایی برای پیشگیری از آلزایمر با مجموعه بهزیستن

الگوی غذایی روزانه شما تأثیر مهمی بر عملکرد شناختی و ابتلا به آلزایمر دارد؛ لذا از همین امروز به سراغ غذاهایی بروید که در سلامت مغز شما تاثیر مثبت بگذارد. با این حال، قبل از ایجاد تغییر در رژیم غذایی خود بهتر است که با متخصصان مربوطه در حوزه سلامت صحبت کنید. اگر در مورد از دست دادن حافظه یا تغذیه سالم برای تمامی طیف‌های سنی به ویژه سالمندان سؤالی دارید، می‌توانید با کارشناسان سلامت بهزیستن در تماس باشید.

رژیم غذایی صحیح و تغذیه مناسب، بدن شما را از آسیب دیدن مغز محافظت می‌کند؛ پس بهتر است به جای روی آوردن به رژیم‌های مد روز و فستینگ، عادات بد غذایی خود را تغییر دهید. مجموعه بهزیستن (https://behzistan.com) در ترک این عادت‌ها با رژیم غذایی هدفمند به همراه کوچ­لایف، شما را در تحقق این هدف یاری می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : بهزیستن
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز