بورس سکته کرد/ کاهش 23 هزار واحدی شاخص بر خلاف انتظار

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که انتظار می‌رفت امروز بورس روند مثبت خود را همچون دیروز ادامه دهد اما برخلاف تصور این اتفاق رخ نداد.

به گزارش کاماپرس، رفتار آقای بازار امروز برای بسیاری از بورس بازان و سرمایه گذاران بازار سرمایه قابل درک نبود چرا که امروز دلیلی برای روند منفی بورس وجود نداشت. به هر حال در روزی که دلار روند کاهشی را ادامه می داد و در اخبار سیاسی نیز نکته ای که بازار بورس را دچار تشویش کند، نبود بازار بعد از یک گشایش قابل قبول شروع به عقب نشینی کرد.

سهام هایی که عقب گرد شاخص را رقم زدند

بر اساس گزارش فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۹۹ با کاهش ۲۳ هزار و ۲۱۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید. کاهش ۱.۵ درصدی شاخص کل در کنار کاهش ۴۹ صدم درصدی شاخص هم‌وزن نشان می‌دهد امروز شرکت‌های کوچک کمتر از نماد‌های شاخص‌ساز با کاهش قیمت روبرو شدند. عمده کاهش شاخص بر دوش نماد‌های فارس، فولاد، تاپیکو، فملی، کگل، کچاد و پارس بود. از طرف دیگر نماد‌های خودرو و شپنا با صف خریدی که داشتند خودشان را در صدر فهرست پربیننده‌ترین نماد‌ها قرار دادند.

راز آسمان پایتخت

بررسی نقشه پایانی بازار امروز نشان می‌دهد محصولات شیمیایی دیگر مثل سابق رفتار نمی‌کنند. آنها که زمانی تنها گروه سبز در بازار قرمزرنگ بودند، حالا به روند نزولی افتاده و اغلب نمادهای این گروه ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. گروه اوراق تامین مالی که عموما معاملات چندانی ندارد، امروز در رتبه دوم برترین گروه از نظر حجم معاملات بود. بانک‌ها و موسسات اعتباری به جز وتجارت، ونوین و وپارس عموما نزولی هستند. خودرویی‌ها وضعیتی متفاوت از کل بازار داشتند و روند صعودی در پیش گرفتند. منفی‌ترین گروه بازار، صندوق‌های ETF بودند که اغلب آنها بیش از پنج درصد کاهش قیمت را تجربه کردند. پالایشگاه‌ها امروز شرایط عجیبی داشتند. شبندر صف فروش و شپنا صف خرید، وضعیت گروه پالایشگاه‌ها را مبهم کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز