بورس سکته سبز زد؛ پایان خوش بینی به دامنه نوسان نامتقارن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

سکته سبز شاید تعبیر مناسبی باشد برای وضعیت امروز یکشنبه 26 بهمن ماه 1399 بازار بورس که در آن شاخص به لطف دامنه نوسان نامتقارن سبز شد اما کلیت بازار به رنگ قرمز درآمده بود.

به گزارش کاماپرس، وضعیت امروز بازار سرمایه را اگر شکست تصمیمات جدید در بازار سهام ندانیم دست کم باید از خوش‌بینی به این که تصمیمات جدید ،از جمله دامنه نوسان نامتقارن، برای احیای بورس معجزه می کند، دست بشوئیم.

پیش از این نیز برخی کارشناسان هشدار داده بودند که محدود کردن دامنه نوسان راهکار جلوگیری از ریزش های بازار نیست و با این روش، روند اصلاحی در بازار فرسایشی و طولانی خواهد شد. تا اینجای کار نسخه ای که دهقان دهنوی برای بورس پیچید و اجرا کرد فقط یک روز برای بورس بیمار ایران حال خوش به ارمغان آورد و از روز دوم بورس با وضعیتی مواجه شد که اغلب نمادها قرمز پوش بودند اما شاخص مثبت بود.

پالایش و دارا یکم منفی شدند

پالایش که پدیده این روزهای بازار سهام تهران به شمار می رود و به سهامی مستعد برای نوسان گیران حرفه ای تبدیل شده است هم امروز کم فروغ بود و 4 درصد منفی خورد. البته با صف فروشی که امروز برای این صندوق تشکیل شد اگر دامنه نوسان اجازه می داد هیچ بعید نبود سود 10 درصدی دیروز پالایش امروز صفر شود.

راز آسمان پایتخت

دیگر صندوق قابل معامله دولتی یعنی دارا یکم هم مثل پالایش صف فروش و کاهش قیمت 4 درصدی را تجربه کرد. در گروه فلزات اساسی فملی امروز خوش درخشید و شاخص را هم با خود بالا کشید. در گروه پالایشی ها هم امروز شبندر بازدهی خوبی داشت و خلاف جهت دیگر نمادها حرکت کرد.

در یک نمای کلی شاخص کل بازار سهام تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۶ بهمن‌ماه با افزایش 2 هزار و ۸۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۳۴۰ واحدی رسید اما بورس بازان از سبز ماندن شاخص کل چندان احساس خوبی پیدا نکردند چرا که بسیاری از نمادها منفی خوردند و سهام های شاخص بازار یا صف فروش شدند یا با چند درصد منفی به کار خود خاتمه دادند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز