بورس تهران سبزپوش شد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در حالی که آخرین گزارش ها از پیروزی ترامپ در ایالت های سرنوشت ساز حکایت دارد شاخص کل بورس نیز امروز ۱۴ آبان ۹۹ سبزپوش شد و در آغاز رشد ۱۰ هزار واحدی را ثبت کرد. اکنون این پرسش مطرح است که بورس تهران به استقبال زودهنگام پیروزی ترامپ رفته است؟

به گزارش کاماپرس، تحلیل هایی که پیش از این درباره واکنش بورس تهران به نتایج انتخابات آمریکا منتشر شده بود این گونه جمع بندی می شد که در صورت پیروزی ترامپ باید احتمالا منتظر افزایش نرخ ارز و در پی آن شاخص بورس باشیم. اکنون با اعلام نتایج اولیه انتخابات آمریکا با وجود آن که بایدن هنوز از آرای الکترال پیش است اما ترامپ نیز در ایالت های کلیدی پیشتاز است و احتمال پیروزی او بسیار بیشتر از آن چیزی برآورد می شود که پیش از این نظرسنجی ها حکایت می کردند.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما در آغاز معاملات بورس شاخص کل با رشد ۱۰ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۲۷۴ هزارواحد و شاخص هم وزن با رشد ۲۹۶ واحدی به عدد۳۷۳ هزارواحد رسید.

گزارش فرارو از نقشه بازار بورس نیز نشان می دهد تا لحظه تنظیم این خبر اغلب گروه‌ها وضعیت مساعدی دارند. بیشترین ارزش معاملات مربوط به نماد‌های بانکی است که از معدود گروه‌های قرمز بازار به حساب می‌آیند. در بین آن‌ها وشهر، وآیند و دی بیشترین کاهش را دارند و دیگر نماد‌ها از جمله وبملت، ونوین و وبصادر با افزایش قیمت به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند.

راز آسمان پایتخت

گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF امروز کار خود را با صعود چشمگیر آغاز کرده و اغلب صندوق‌های سهامی بزرگ با افزایش بیش از پنج درصدی قیمت واحد‌ها روبرو شده‌اند. محصولات شیمیایی به جز شیراز و شپلی همگی سبزرنگ و اغلب دارای صف خرید هستند. خودرویی‌ها در بازار سبز امروز لباس قرمز به تن کرده و سهامدارانشان را ناامید کرده‌اند. فلزات اساسی لیدر‌ها بازار امروز هستند و اغلب آن‌ها با صف خرید به استقبال مشتریانشان آمده‌اند. پالایشگاه‌ها بعد از دو هفته ریزش مداوم امروز به روند صعودی بازگشته و با افزایش قیت روبرو شده‌اند. سرمایه‌گذاری‌ها به جز وخارزم و وبرق افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

البته هنوز تا پایان بازار حدود 2 ساعت زمان باقیمانده است و تحولات انتخابات آمریکا نیز به سرعت بر بورس تهران اثر می گذارد بنابراین برای رسیدن به درک بهتری از وضعیت امروز بازار بورس در انتظار سپری شدن ساعت های پیش رو باشیم.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز