بورس تهران با ریزش شدید به استقبال تعطیلات رفت

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگرچه انتظار می‌رفت بورس تهران در اولین روز هفته همچنان بر روی مدار منفی حرکت کند اما ریزش سنگین شاخص باز هم پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران را نقش بر آب کرد.

به گزارش کاماپرس، همان طور که انتظار می‌رفت، شاخص بازار سرمایه در اولین روز هفته نیز با ریزش 25 هزار و 823 واحدی روبه‌رو شد تا دومینوی ریزشی بورس، همان بازاری که بسیاری از مردم به سوددهی آن امید بسته بودند، قطع نشود.

بورس تهران در حالی اولین روز هفته را با ریزش سنگین پشت سر گذاشت که بسیاری از تحلیل‌گران بازار امروز را آینه‌ای تمام‌نما از بی‌علمی حقوقی‌ها تلقی می‌کنند. آن‌ها معتقدند در حالی که حقوقی‌های بازار باید در چنین شرایطی بسیار منطقی عمل کرده و حکم تعدیل کننده بازار را داشته باشند، برخلاف انتظار، همانند اشخاص حقیقی بازار هیجانی عمل کرده و با کوچکترین تحولی در بازار به صف فروشندگان می‌پیوندند.

آن‌ها معتقدند، بازار زمانی جذاب می‌شود که اعضای حقوقی آن در صف خرید عرضه کننده باشند و در صف فروش، خریدار؛ تا با استفاده از فرصت‌های به‌وجود آمده نقش تعدیل‌کننده بازار را ایفا کنند. به گفته آن‌ها، برو چنین رفتارهایی از حقوقی‌های بازار به هیچ عنوان در شان آن‌ها نیست.

در بازار امروز چه خبر بود؟

بورس اوراق بهادار تهران که در روزهای قبل با رکوردشکنی همراه بود، امروز نیز در پایان معاملات با 25 هزار و 823 واحد عقب نشینی به رقم 961 هزار و 263 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم وزن 3 هزار و 632 واحد افت کرده و به رقم 318 هزار و 392 واحد رسید. ارزش معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به 3 هزار و 605 تریلیون تومان رسید.

راز آسمان پایتخت

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 5.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 887 هزار معامله و به ارزش 7 هزار و 29 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

عمده نمادهای مهم بورسی مانند پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل گهر، مخابرات، چادرملو و گروه مپنا همگی در کاهش شاخص بورس اثرگذار بودند.

پایان پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز