بورس این هفته را با عملکرد مثبت خاتمه داد

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاخص کل بورس در آخرین روز از این هفته در محدوده یک میلیون و 500 هزار تایی آرام گرفت. این شاخص نسبت به روز قبل 6 هزار و 672 واحد رشد کرد و به محدوده یک میلیون و 550 هزار و 120 واحدی رسید. در پایان معاملات امروز بازار بورس، رشد شاخص کل هم وزن نیز 5 هزار و 79 واحد اعلام شد و آن را به کانال 456 هزار و 299 واحدی رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورسی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در جریان داد و ستدهای امروز بازار سرمایه، بالغ بر 13 میلیارد و 343 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش تقریبی 112 هزار و 600 میلیارد ریال در بیشتر از یک میلیون و 332 هزار نوبت معامله شد. معاملات امروز بازار بورس 5.67 میلیارد سهم حجم خورد. بیشترین تاثیر در شاخص کل امروز بازار بورس مربوط به نمادهای «فارس»، «پارسان» و «وامید» بود. نمادهای «اتکام»، «وسینا» و «دامین» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در بازار بورس امروز داشتند.

بازار فرابورس ایران هم روز خود را با معامله 4 میلیارد و 384 میلیون ورقه به ارزش 66 هزار و 640 میلیون ریال به پایان رساند. در مجموع شاخص فرابورس 97 واحد رشد کرد و در محدوده 22 هزار و 317 واحدی قرار گرفت. نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

راز آسمان پایتخت

تاثیر شدید دلار و برجام بر بورس

به گفته روزبه شریعتی، فعال حوزه سرمایه، بورس تحت تاثیر چند عامل این چنین رشد کرد و به مقدار کنونی رسید. توافق برجام در دولت قبل صورت نگرفت و به دست تیم اقتصادی دولت جدید افتاد. اکنون هم این رویداد وضعیت چندان مشخصی ندارد. علاوه بر مسئله برجام، در ماه‌های نخست امسال به دلیل گمانه زنی‌ها در خصوص کاهش قیمتی دلار، انتظارات تورمی به شدت کم شد و اوضاع را تا حدی بدون نوسان کرد.

اما اکنون انتظارات تورمی تغییر مسیر داده و علاوه بر آن اخیرا انتشار گزارش‌های پولی بانک مرکزی، تورم شدید و پول پاشی را نشان می‌دهد. این عوامل افزایش قیمتی دلار و در ادامه رشد بازار بورس را رقم زده است.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز