بورس اولین روز کاری خود را پرقدرت شروع کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاخص کل بورس امروز با رشد 15 هزار و 155 واحدی که نسبت به قبل تعطیلات داشت، به محدوده یک میلیون و 515 هزار و 483 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز آغاز کار خود را، بعد از شش روز تعطیلی، با رشد 7 هزار و 708 واحدی شروع کرد و اکنون در پله 436 هزار و 26 واحدی ایستاده است. امروز سهامداران شرکت‌های کارتن ایران، درخشان تهران و سرمایه گذاری سایپا در بورس بیشترین سود را به دست آوردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس  اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز یک میلیون و 866 هزار و 682 معامله به ارزش 210 هزار و 209 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. معاملات امروز بازار بورس تقریبا 17.24 میلیارد سهم حجم خورد. نمادهای «نوری»، «شتران» و «شپدیس» بیشترین اثر را بر شاخص کل بازار بورس داشتند. در بازار بورس روز، سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری هامون صبا، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه و سرمایه گذاری پویا بالاترین رشد را تجربه کردند. بیشترین افزایش قیمت پایانی بازار بورس امروز هم مربوط به سهام‌های «چکارن»، «پدرخش» و «وساپا» بود.

بازار فرابورس هم با معامله 3 میلیارد و 910 میلیون ورقه به ارزش 108 هزار و 510 میلیارد ریال در 530 هزار نوبت، توانست شاخص خود را 318 واحد ارتقا دهد. در حال حاضر شاخص فرابورس در مرز 21 هزار و 876 واحدی ایستاده است.

راز آسمان پایتخت

بازگشت اعتماد؛ دلیل اصلی رشد بورس

به گفته داود رزاقی، فعال بازار سرمایه، روند معاملات بورس به دلیل بازگشت اعتمادها به بازار سرمایه بهبود داشته و این امر نقدینگی‌های بیشتری را به بورس سرازیر می‌کند. سخنان ریاست جمهوری در مراسم تنفیذ، درباره ثبات معاملات بورس از جمله عوامل تاثیرگذار برای جلب اعتماد مجدد به این بازار به حساب می‌آید. دولت جدید برای بهبود و جبران وقایع رخ داده در معاملات بازار تلاش می‌کند و این امر کاملا بدیهی به نظر می‌رسد. در ادامه باید دید دولت جدید چگونه به کنترل این بازار می‌پردازد.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز