بورس امروز 21 اردیبهشت 1401/ علت صعود مجدد شاخص کل چیست؟

ژیوار

امروز شاخص کل بورس 24 هزار و 918 واحد نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 564 هزار و 449 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 9 هزار و 540 واحد بالا رفت و در محدوده 438 هزار و 409 واحدی قرار گرفت. به نظر صعود نرخ دلار باعث ادامه صعود بازار بورس شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «وغدیر» و «شستا» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در روز جاری ارزش معاملات کل بازار سهام 9 هزار و 31 میلیارد تومان شد. امروز هم حقیقی‌ها نقش زیادی در معاملات بورس داشتند و از جانب آن‌ها 270 میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه شد. گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به همراه بیمه ملت بیشترین میزان ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بازار بورس همچنان صعودی خواهد ماند؟

وضعیت بورس در هفته جاری متعادل بود. برخی از کارشناسان معتقدند که این تعادل تحت یک شرایط ویژه‌ای ادامه پیدا خواهد کرد. این گروه از کارشناسان معتقدند اگر نرخ دلار کنترل شود، بورس هفته آینده وارد فاز اصلاحی خواهد شد. ولی در صورتی که این اتفاق روی ندهد، روند صعودی این بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

دریان سفر امید

تعداد کارشناسان بازار سرمایه رشد امروز بورس را در افزایش قیمت دلار می‌بینند. در این باره مسعود میرزا باقری، کارشناس بازار بورس، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین بیان کرده که تغییرات ایجاد شده در پرداخت یارانه و شروع اصلاحات اقتصادی به نوعی نشان دهنده عدم توافق برجام در کوتاه مدت است. رشد نرخ دلار امروز این موضوع را تایید کرد.

اطلاعات عمومی:

مطالبی درباره سهم وغدیر

نماد وغدیر در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس متعلق به هلدینگ سرمایه گذاری غدیر است.

در حال حاضر ارزش بازاری این سهام به 105 هزار و 336 میلیارد تومان می‌رسد. موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کار افتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها، بازنشستگی نیروهای مسلح و سرمایه گذاری تجاری شستان، سهامی خاص، سهامداران عمده این مجموعه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نهال گشت
روکش مارال
سبیت
تهران آهن
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز