بورس آماده اصلاح عمیق تر می‌شود؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که مهرماه بورس به تعادل می رسد اظهار کرد : اگر شاخص از یک میلیون و 607 هزار واحد پایین تر برود باید در انتظار اصلاح عمیق تری در قیمت  سهام باشیم.

به گزارش کاماپرس، سهامداران پرشمار حقیقی که بالغ بر 5 میلیون نفر را شامل می شوند این روزها به دنبال تحلیل و پیش بینی آینده بازار هستند تا سرمایه خود را در بورس از ریسک و زیان دور کنند.

به نظر می رسد بهترین حمایت از بورس را خود سرمایه گذاران بورسی باید انجام دهند چرا که دولت و حقوقی ها کار چندانی برای بورس نمی کنند و اگر سرمایه گذاری به امید حرکت آنها باشد به احتمال فراوان نصیبی جز زیان از بازار سرمایه نخواهد برد.

در این شرایط مطالعه و بررسی اظهارات کارشناسان بازار سرمایه می تواند تا حدودی مسیر آینده را برای بورس‌بازان تازه کار روشن کند.

حمایت دستوری از بورس جواب نمی دهد

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایسنا بهزاد صمدی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بازار سرمایه حدود یک ماه است که در فاز اصلاح قرار دارد، می گوید: در حال حاضر وضعیت شاخص خوب نیست و حمایت موقت دستوری مبنی بر جمع کردن صف فروش ها بعضا اتفاق می افتد اما حمایت دستوری در بازار نزولی محکوم به شکست است و تنها فرصت خروج برای بازار ایجاد می کنند.

بورس در مهرماه به تعادل می رسد

این کارشناس بازار سرمایه به این سوال که بازار چه زمانی به تعادل می رسد، پاسخ داد: احتمالا بازار در مهرماه به تعادل می رسد. زیرا در آن زمان فروش های تابستان تمام شده و اواخر مهرماه سود های محقق شده تابستان را شاهد هستیم که می تواند به بازار جهت بدهد.

وی ادامه داد: درحال حاضر شاخص یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد کف است و اگر از این پایین تر رود باید برای اصلاح عمیق تر آماده شویم.  به نظر من تا زمانی که محدوده  یک میلیون و ۸۴۴ تا ۵۳۰ شکسته نشده بازار با ریسک مواجه است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: احتمالا طی پنج ماه گذشته سهم هایی بودند که صرفا به دلیل ورود نقدینگی رشد کردند و سهام داران باید زمانی که بازار به تعادل رسید به جای این سهم ها، سهم های ارزنده خریداری کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز