بورس آبان را با ریزش 38 هزار واحدی آغاز کرد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اولین روز معاملاتی از دومین ماه پاییز برای معامله گران بورس با کاهش 38 هزار واحدی شاخص کل بازار سرمایه همراه بود.

به گزارش کاماپرس، هر چند تقریبا تمام کارشناسان بازار سرمایه از به کف رسیدن قیمت سهام و جذابیت بورس برای سرمایه گذاری سخن می گویند اما واقعیت های بازار با این تحلیل ها هماهنگ نیست و سهامداران کماکان در صف فروش سهام و خروج از بورس لحظه شماری می کنند.

آیا سرمایه گذاران بورسی در حال تجربه یک هیجان فروش بی پشتوانه هستند یا تحلیل های منطقی آنها را به سوی فروش سهام می کشاند؟ این سوالی است که نمی توان به سادگی به آن پاسخ داد اما به هر حال صف های فروش منعکس کننده این واقعیت است که بورس هر روز در حال خالی شدن از سرمایه گذارانی است که از سودآوری این بازار مایوس شده اند.

نمادهای بزرگ همه در صف فروش

بنا به اعلام فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه سوم آبان‌ماه با ریزش ۳۸ هزار و ۳۰۵ واحدی از مرز ۱.۴ میلیون واحد گذشت و تا رقم یک میلیون و ۳۷۴ هزار و ۴۸ واحد کاهش پیدا کرد.

راز آسمان پایتخت

در این روز شاخص کل ۲.۷۱ درصد و شاخص هم‌وزن ۱.۲۱ درصد کاهش داشتند. امروز اغلب نماد‌ها در صف فروش بودند و صرفا در شرکت‌های کوچک به خاطر حجم معاملات پایین شاهد نوسانات کمتر قیمت پایانی بودیم. امروز نمادهای فولاد، فملی، شپنا، تاپیکو، کگل، شتران و وبملت به ترتیب بیشترین تاثیر را در ریزش شاخص کل داشتند.

در بازار امروز نماد‌های بزرگ همگی صف فروش بودند و صرفا وگردش با همان قیمت پایانی روز گذشته معامله شد. فلزات اساسی بجز میدکو و فجر پنج درصد ارزش خود را از دست دادند. در گروه خودو تعداد نماد‌های سبز بیشتر بود، اما لیدر‌های گروه یعنی خودرو، خساپا و خپارس صف فروش داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز