بورسی شدن خرید و فروش خودرو به کجا رسید؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس شواری رقابت اعلام کرد عرضه خودرو در بورس با مخالفت این شورا روبرو شده و عرضه خودرو به روش قرعه کشی فعلا بهترین گزینه برای توزیع این کالا بین متقاضیان است.

به گزارش کاماپرس، برای ساماندهی بازار خودرو راهکارهای مختلفی پیشنهاد شده که یکی از آنها عرضه خودرو در بورس است. به عقیده موافقان این پیشنهاد مکانیسم شفاف عرضه و تقاضا و قیمت گذاری در بورس می تواند مانع ورود متقاضیان واسطه ای و دلال ها به بورس و ایجاد تقاضای کاذب شود.

نهاد متولی تصمیم گیری در این زمینه شورای رقابت است که رئیس این شورا مخالفت این نهاد را با پیشنهاد مذکور اعلام کرد.

پیشنهاد بورسی شدن خودرو رای نیاورد

رضا شیوا ، درباره پیشنهاد ورود خودرو به بورس کالا برای قیمت گذاری و حل مشکل بازار خودرو اظهار کرد: یکبار این موضوع در شورای رقابت مطرح شد، اما رای نیاورد، به این دلیل که عرضه خودرو  محدود و تقاضا بالاست، از این رو شاید مانند سایر کالاهایی که وارد بورس کالا می‌شوند نتواند  قیمت کشف شده و پاسخگو باشد.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایسنا، شیوا گفت : مشکل ما در بازار خودرو مربوط به عرضه است و تا هنگامی که این مساله حل نشود با ورود خودرو به بورس و افزایش تقاضا ممکن است قیمت‌هایی برای خودرو کشف شود که بالاتر از بهای تمام شده به اضافه سود منطقی یا دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت باشد.

دفاع رئیس شورای رقابت از قرعه کشی

رئیس شورای رقابت افزود: گرچه نسبت به قرعه‌کشی انتقاداتی مطرح می‌کنند ولی باید بدانند در این روش دلال‌بازی به حداقل می‌رسد. قبلا برخی برای شرکت در طرح های فروش با رباط وارد سیستم شده یا بعضی ها دسترسی به اینترنت پر سرعت نداشتند در حالی که اکنون اینگونه نیست و افرادی که ثبت نام می‌کنند اغلب از متقاضیان واقعی هستند و به تدریج نیز شرکت کننده در قرعه‌کشی در حال کاهش هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بورسی شدن خرید و فروش خودرو به کجا رسید؟

  1. عبی گفته:

    به هر دری می زنند.که چطوری پول این ملت رو هاپولی کنند .خجالت هم نمی کشند. قاریسازها از بس تولیداتشون با کیفت بالاست باید زودتر از اینها می امدند بورس.البته اکثر شرکتها بدون وجود خارجی در بورس با ارزش بالا معامله مشوند که نتیجه اشو الان می بینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز