بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا
ژیوار

اگر برای تفریح دنبال هیجان هستید، یکی از تفریحات هیجان‌انگیز غواصی است که سالانه گردشگران زیادی را سمت خود می‌کشاند. در دنیا جاهای زیادی هستند که می‌توان برای این تفریح انتخاب کرد.

کاماپرس در این گزارش مقاصد هیجان انگیزی که برای غواصی مناسب است را معرفی می‌کند.

راجا آمپات اندونزی، یک مکان شگفت انگیز

اندونزی از بیش از 13هزار جزیره تشکیل شده که هرکدام ویژگی‌های متمایزی دارند. پارک ملی راجا آمپات، آلور و کومودو جزء بهترین گزینه‌های این کشورند.

راجا آمپات، زیستگاه بیش از 75درصد گونه‌های مرجانی شناخته‌شده و بیش از 1500 گونه ماهی است که اغلب کوسه‌ها و سایر ماهی‌های بین آنها دیده می‌شوند. جزیره آلور به‌خاطر ماهی‌های سرچکشی، با انبوهی از موجودات غول‌پیکر تا بسیار ریز شهرت دارد.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

دریان سفر امید

مالاپاسکوآ فیلیپین با طبیعت زیر آب زیبا

فیلیپین هم مثل اندونزی در مثلث مرجانی قرار دارد. مالاپاسکوآ، جزیره کوچکی نزدیک سواحل سبو، به‌دلیل وجود کوسه‌های خرمن‌کوب شهرت جهانی دارد. بیش از 500گونه مختلف از مرجان‌های سخت و نرم در این منطقه یافت می‌شود و موجودات بزرگ دیگری مثل مانتا و سرچکشی، با هزاران گونه جک‌ماهی و باراکودا در این آب‌ها دیده می‌شوند.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

مصر و دریای سرخ

هیچ مقاله‌ای درباره بهترین جاهای غواصی جهان بدون دریای سرخ، به‌ویژه مصر، محبوب‌ترین مقصد غواصی دریای سرخ کامل نخواهد بود. مرجان‌های دریای سرخ متنوع و فوق‌العاده رنگارنگ هستند که با تابش خورشید در تمام طول سال در آب‌های آبی شفاف در جهان برجسته می‌شوند.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

پالائو فیلیپین و هواپیمای غرق شده

پالائو به‌خاطر بقایای جنگ جهانی دوم، ازجمله هواپیمای دریایی جیک و هواپیمای شناور نیروی دریایی آیچی مشهور است. در جنوب فیلیپین، در بررسی‌های مقاصد غواصی، پالائو به‌عنوان «بهشت زیر آب» توصیف می‌شود. دلفین‌ها، ایستگاه‌های تمیزکردن مانتا و بسیاری از گونه‌های مختلف دریایی، همگی در صخره مرجانی بسیار متنوع و پرجنب‌و‌جوشی قرار دارند.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

ریویرا مایا مکزیک و غارهای عجیب

ریویرا مایا که در شبه‌جزیره یوکاتان مکزیک قرار دارد، بهترین مقصد تفریحی مکزیک در تعطیلات است. فروچاله‌های عمیق از معروف‌ترین ویژگی‌های این منطقه هستند و سیستم غارهای زیرآبی گسترده آن، دومین غار طولانی در جهان است. برای کاوش کامل این غار به تخصص غواصی نیاز است.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

مالدیو و لذت دیدن کوسه‌‌نهنگ‌ها

مالدیو از 26 جزیره مرجانی مختلف تشکیل شده که در خط‌ استوا قرار دارند. از نظر غواصی، مالدیو، تقریباً در زمان‌های خاصی از سال، برای مشاهده سفره‌ماهی‌های مانتات و کوسه‌‌نهنگ‌ها مناسب است، در حالی که مکان‌هایی مانند فوامولا به غواصان فرصت دیدن کوسه‌ببری‌ها را درمیان صخره‌های مرجانی وسیع و قله‌های غوطه‌ور می‌دهد.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

گالاپاگوس اکوادور و همنشینی با ایگواناهای دریایی

گالاپاگوس تنها جایی در جهان است که می‌توانید با ایگواناهای دریایی غواصی کنید. جزایر گالاپاگوس در 900کیلومتری سواحل اقیانوس آرام در اکوادور، الهام‌بخش نظریه تکامل با انتخاب طبیعی داروین است و مجموعه وسیعی از گونه‌های بومی را در خود دارد. موقعیت دوردست و وضعیت حفاظت‌شده جزایر چیزی است که بسیاری از مردم آن را کامل‌ترین تجربه غواصی روی زمین می‌دانند.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

جزایر مالت بهشت غواصان 

جزایر مالت با داشتن عالی‌ترین بقایا و توپوگرافی خیره‌کننده زیر آب در نیمکره شمالی، مکانی برای غواصان تفریحی و متخصصان فنی است. غواصان با تاق‌های وسیع زیر آب و غارهایی با نور زیبا در آب‌ها با دید عالی و مجموعه‌ای از آبزیان جالب روبرو می‌شوند. بقایای قابل‌توجهی برای غواصان تفریحی ازجمله کشتی نفتکش غرق‌شده معروف، ام الفارود، کشتی‌های جنگ‌های جهانی اول و دوم در این آب‌ها وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

شیار سیلفرا ایسلند با شفاف‌ترین آب‌های دنیا

معروف‌ترین مکان غواصی ایسلند، سیلفرا – یا شیار سیلفرا – دارای برخی از شفاف‌ترین آب‌های موجود در این سیاره است که توسط روان‌آب‌ها و گل‌ولای آلوده نشده است. در سیلفرا زندگی دریایی نسبتاً خالی از جمعیت است، اما مکان‌های زیادی برای کشف آبزیان اقیانوس اطلس شمالی وجود دارد.

بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

انتهای پیام

نهال گشت
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
آژانس هرمس 724
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “بهترین مقصدهای غواصی در دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز