بهترین روش پرداخت قبض چیست؟

دیجی پی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

پرداخت قبض به صورت غیرحضوری و از طریق اپلیکیشن مناسب ضمن صرفه جویی در وقت کاربران، باعث خواهد شد تا امکان ذخیره اطلاعات و پیگیری سیستمی وجود داشته باشد و از توزیع برگه اضافی و مصرف بیشتر کاغذ جلوگیری شود.

به گزارش کاماپرس، سال‌های گذشته افراد به منظور پرداخت قبض باید به باجه‌های بانکی یا اداره‌های مربوطه مراجعه می‌کردند. معضل ترافیک، اتلاف وقت، صدور قبض کاغذی و مشکلاتی از این قبیل در پرداخت حضوری قبوض وجود داشت. اما با اینترنتی شدن سیستم، پرداخت قبض تنها به شناسه پرداختی احتیاج دارد و نیازی نیست فرد به صورت حضوری به ادارات یا باجه‌ها مراجعه کند.

چه چیزهایی برای پرداخت اینترنتی قبوض نیاز است؟

افراد به منظور پرداخت اینترنتی قبوض باید شماره 16 رقمی روی کارت، رمز خرید اینترنتی، تاریخ انقضای کارت بانکی و سی وی وی2 را داشته باشند. ضمن اینکه داشتن شناسه قبض و پرداخت نیز لازم است.

تمامی قبوض شهری اعم از آب، برق، تلفن، گاز، عوارض شهری، جریمه خودرو و دیگر قبوض هر کدام از شناسه‌های قبضی و پرداخت را دارند. این شناسه‌ها جهت پرداخت الکترونیکی و غیرحضوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع شناسه قبض کد یکتای مربوط به قبض است. اما شناسه پرداخت اطلاعات مبلغ، سال و دوره قبض را مشخص می‌کند. بنابراین با داشتن این دو شناسه پرداخت قبض امکان پذیر است.

دیجی پی-کاماپرس

نحوه پرداخت قبوض در دیجی‌پی

کاربران دیجی‌پی به راحتی امکان پرداخت تمام قبوض را دارند. افرادی که از دیجی‌پی استفاده می‌کنند با ورود به این درگاه و کلیک گزینه پرداخت قبوض، می‌توانند تمامی قبض‌های خود را پرداخت کنند. اشخاصی که قصد پرداخت قبوض را دارند باید به حساب کاربری خود وارد شوند. در صورتی که فرد در دیجی‌پی حساب کاربری نداشته باشد باید این حساب را ایجاد کند. در غیر این صورت با ورود به حساب کاربری و داشتن اطلاعات شخصی کارت و همچنین شناسه‌های قبوض خود امکان پرداخت اینترنتی قبوض به راحتی و در کم‌ترین زمان ممکن وجود خواهد شد. گذشته از تمام این مسائل، افرادی که قبض را در دسترس ندارند یا آن را گم کرده‌اند، می‌توانند تنها با وارد کردن شماره موبایل یا تلفن یا شناسه قبوض، از بدهی خود استعلام بگیرند.

راز آسمان پایتخت

ضمنا سیستم دیجی‌پی شرایطی را فراهم کرده که سررسید قبوض به مشتریان اطلاع داده می‌شود. طبق اطلاعات موجود در وبسایت دیجی‌پی، هم اکنون افراد امکان پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن، همراه اول، ایرانسل، رایتل، عوارض شهرداری و جریمه را خواهند داشت.

علاوه بر این موارد، پرداخت قبض با دیجی‌پی هدیه نقدی دارد و کاربران می‌توانند تا 10 بار در روز، هر مرتبه با پرداخت قبوض از دیجی‌پی هدیه نقدی بگیرند. ضمنا افراد این امکان را دارند با اسکن بارکد دیجی‌پی، اطلاعات قبض خود را دریافت کرده و پرداخت‌ها را سریع‌تر انجام دهند. دیجی‌پی برای مدیریت قبوض کاربردی است و شرایط مناسبی دارد. افرادی که کیف پول دیجی را دارند به راحتی می‌توانند تمامی قبوض خود را پرداخت کنند.

دیجی‌پی؛ بستری امن برای انجام انواع فعالیت‌های مالی

دیجی‌پی تیرماه سال 1397 با سرمایه گذاری دیجی کالا فعالیت خود را آغاز کرد و مهرماه همان سال نخستین تراکنش انجام شده روی اپلیکیشن این مجموعه اتفاق افتاد. دیجی‌پی تنها یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی برای انتقال وجه، کارت به کارت و پرداخت از کیف پول، پرداخت قبض، خرید شارژ سیم کارت و بسته اینترنتی، پرداخت عوارض جاده‌ای و …. نیست. این درگاه برای کاربران خود امکان خرید اقساطی از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را هم فراهم کرده است. کاربران دیجی‌پی تمامی فعالیت‌های مذکور را در بستری امن انجام می‌دهند. این مجموعه اسفندماه 1399 گواهینامه امنیتی تست نفوذ اپلیکیشن را دریافت کرد، بنابراین از لحاظ امنیتی کاربران آسود خاطر هستند. در حال حاضر چند میلیون کاربر در سراسر کشور از خدمات مختلف درگاه دیجی‌پی بهره می‌برند.

انتهای پیام

مرتبط با : دیجی پی
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز