بهترین برنامه ریزی قبل از رزرو تور وان از مشهد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

وان که در کنار ساحل دریاچه نمک سودا و و درست در کنار جاده باستانی ابریشم واقع شده است، تجارب بی‌نظیر و مکان‌های شگفت‌انگیزی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. می‌توان گفت تور وان از مشهد ، اصفهان، شیراز و سایر شهرهای بزرگ، محبوب‌ترین انتخاب برای گذران تعطیلات در ترکیه به شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این منطقه از لحاظ تاریخی بسیار مهم است زیرا قبل از اینکه توسط بیزانس، سلجوقیان و عثمانی فتح شود، پایتخت پادشاهی اورارتو و ارمنی بوده‌است. بنابراین معماری باستانی بسیار جالبی را می‌توان در اطراف وان ترکیه پیدا کرد؛ از جزیره دیدنی آکدامار و کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی قرن دهم گرفته تا قلعه مهیب وان. در ادامه مطلب تمام اطلاعاتی که قبل از  تور وان از مشهد یا سایر شهرها نیاز دارید، بررسی می‌شود.

بهترین جاذبه‌های گردشگری وان کجاست؟

جزیره آکدامار نقطه برجسته بازدید از وان در شرق ترکیه است. این جزیره دومین جزیره بزرگ ازبین چهار جزیره در دریاچه وان است. در این جزیره، کلیسای جامع صلیب مقدس ارمنی متعلق به قرن دهم نیز وجود دارد، بقایای پادشاهی بزرگ ارمنی که از 1116 تا 1895 بر این منطقه حکومت می‌کرد. این جزیره توسط نمک آبی و سودا دریاچه وان با پس زمینه‌ای خیره‌کننده از کوه زیبای آرارات احاطه شده‌است. گردشگران می‌توانند حدود 30 دقیقه تا یک ساعت به پیاده‌روی در اطراف جزیره بپردازند و تمام مناظر جذاب را مشاهده کرده و سپس با کشتی به بندر بازگردند.

قلعه وان یکی دیگر از نقاط دیدنی در تور وان است که حتما باید از آن دیدن کرد. این قلعه سنگی عظیم که در نزدیکی ساحل دریاچه وان قرار دارد، بازمانده‌ای از پادشاهی باستانی اورارتو است که بین قرن های 9 تا 7 قبل از میلاد ساخته شده‌است. این قلعه بزرگ‌ترین قلعه در نوع خود است که مناظر عالی از دریاچه وان و مرکز شهر را دارد. تماشای غروب خورشید برفراز دریاچه وان منظره‌ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم خواهد زد.

راز آسمان پایتخت

موزه وان نیز یک موزه جدید است که درست در شمال شرقی قلعه وان واقع شده‌است و مکانی عالی برای بازدید و اطلاع از تاریخ قلعه منطقه و شهر به شمار می‌رود.

وان به دلیل قرارگرفتن در امتداد جاده ابریشم باستانی، از زمانی که توسط پادشاهی اورارتو و ارمنی تأسیس شد، همیشه خود را در میانه درگیری‌های بزرگ از پادشاهی‌های رقیب می‌دید. از آن زمان، قبل از تبدیل‌شدن به بخشی از ترکیه امروزی توسط بیزانس، سلجوقیان و امپراتوری عثمانی فتح شد. در واقع برای آگاهی نسبت به تاریخ وان جایی بهتر از موزه وان وجود ندارد.

و درآخر نیز صبحانه وان در جهان شهرت دارد واز وعده‌های بسیارمهم در این شهر به‌شمار می‌رود. گردشگران می‌توانند بهترین صبحانه عمرشان را در این شهر بخورند.

بهترین زمان برای رزرو تور وان از مشهد

در تمام طول سال می‌توان از وان بازدید کرد. البته لازم به ذکر است درحالی که فصل تابستان به عنوان فصل اوج در نظر گرفته می‌شود، این فصل بهترین زمان برای بازدید از وان نیست. اگرچه فصل تابستان فصلی محبوب برای گردش است، اما این فصل با مشکلاتی همچون جمعیت زیاد توریست و قیمت‌های بالای هتل‌ها روبرو خواهد بود که شرایطی ایده آل نیست. به‌علاوه، احتمالاً یکی از گرم‌ترین ماه‌ها برای بازدید خواهد بود که باعث می‌شود کاوش در فضای باز وان کمتر لذت بخش باشد. فصل بهار یا پاییز فصول بهتری برای بازدید هستند.

چگونه به اطراف وان برویم؟

برای جاذبه‌های توریستی در مرکز شهر وان مانند قلعه وان یا موزه وان، می‌توان پیاده‌روی کرد، اما برای مکان‌هایی مانند جزیره آکدامار باید از حمل و نقل عمومی کمک گرفت.برای حمل و نقل نیز راه‌های متعددی وجود دارد برای مثال برای رسیدن به مکان‌هایی مانند جزیره آکدامار، می‌توان سوار یک مینی‌ون شد. همچنین برای راحت‌تر کردن رفت و آمد اجاره ماشین هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

چه وسایلی برای سفر به وان نیاز است؟

توصیه می‌شود افراد حتما یک جفت کفش راحت و چند شلوار برای پیاده‌روی در مسافرت به همراه داشته باشند. همچنین حتما چند پیراهن خنک و یا تی‌شرت داشته باشند تا هنگام بیرون رفتن در هوای گرم و زیر آفتاب آن را بپوشند. یک ژاکت سبک هم برای زمانی که هوا بارانی یا سرد شود به همراه داشته باشند.همچنین توصیه می‌شود گردشگران  وسایلی مانند لباس شنا، دوربین، پاور بانک،بطری آب و کوله پشتی بزرگ همراه خود داشته باشند.

آژانس مسافرتی سپهرسیر آماده خدمت‌رسانی جهت رزرو تور وان از مشهد برای گردشگران است. بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری وان را در تورهای خوش قیمت سپهر سیر از دست ندهید.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز