بلندترین آسمان خراش های جهان در سال ۲۰۲۳

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با وجود شیوع کرونا در سال‌های گذشته و کمبود مصالح و نیروی کار در بسیاری از کشورهای دنیا، به‌نظر می‌رسد هیچ چیز نمی‌تواند جلوی رشد سازه‌های بشری را بگیرد. کاماپرس در این مطلب مرتفع‌ترین آسمان‌خراش‌های ۲۰۲۳ را معرفی خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

برج سیِل در دبی

دبی شهری در حال پیشرفت برق‌آسا و عاشق شکستن رکوردهای جهانی است. با ارتفاع ۳۶۵ متر، این برج لقب بلندترین هتل جهان را به خود اختصاص داده و با بیش از هزار اتاق و سوئیت در ۸۲ طبقه یکی از لوکس‌ترین‌ها به شمار می‌رود. از چشمگیرترین ویژگی‌های این هتل می‌توان به سکوی بازدید در تاج برج و استخر مرتفع آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

آسمان‌خراش‌ ۴۳۲ پارک اونیو در نیویورک

این برج ۴۳۲ متری در مرکز شهر نیویورک از برج امپایر استیت معروف نیز پیشی گرفته، اما به‌نظر می‌رسد برای شهرت جهانی نیاز به زمان بیشتری داشته باشد. به‌عنوان مقر جدید موسسه جی‌پی مورگان، باید انتظار فضای اداری گران قیمتی را از این برج داشت.

برج آیکونیک (Iconic) در قاهره

این سازه ۳۹۳ متری قرار است به تاج پایتخت مصر، یعنی قاهره مبدل شده و باعث سربلندی آفریقا در معماری جهان شود. بر اساس این پروژه کل دولت مصر به این منطقه منتقل خواهد شد که قرار است ساختمان‌های جدید برای وزارتخانه‌ها و پارلمان را در خود جای دهد. طبقات برج آیکونیک علاوه بر دفاتر اداری به واحدهای مسکونی و هتل‌ها اختصاص داده خواهد شد.

برج های دوقلو در ملبورن

رونق برج‌سازی در ملبورن همچنان ادامه دارد که این شهر را به بلندترین شهر استرالیا تبدیل کرده است. برج‌های دوقلوی ۲۳۱ متری شامل هتل و آپارتمان‌های مسکونی بوده و با یک پل شیشه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند که قدم گذاشتن بر روی آن جرئت زیادی می‌طلبد. این پل علاوه بر زیبایی معماری، برای مقاومت در برابر فعالیت‌های لرزه‌ای کاربرد دارد.

مرکز مالی بین المللی جینمائو گرینلند در نانجینگ چین

دولت چین ساخت آسمان‌خراش‌های بلندتر از ۵۰۰ متر را ممنوع کرد، با این‌حال سازندگان این برج با ارتفاع ۴۹۹ متر جسارت خود را در برابر این قانون محدود کننده نشان دادند. جینمائو پس از تکمیل در سال ۲۰۲۵ دوازدهمین برج بلند جهان خواهد بود و در طراحی آن از عناصر باستانی شهر نانجینگ استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “بلندترین آسمان خراش های جهان در سال ۲۰۲۳

  1. مریم جعفری گفته:

    وای برج سیل چه معماری چشم نوازی داره ادم مبهوت شکوه و جلالش میشه… راست میگن کاش ویدیو هم بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز