برون سپاری خدمات کنترل پروژه چه مزایایی دارد؟/ انواع خدمات کنترل پروژه

تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزایش چشم‌گیر پیشرفت‌ها و پیچیدگی‌های کنترل پروژه در سال‌های اخیر باعث شده تا این حوزه تبدیل به دانش و مهارتی تخصصی و بخش مهمی از اجرای پروژه ها شود. سیستم مدیریت پروژه قوی می‌تواند ضامنی برای اجرای دقیق و موفقیت‌ آمیز یک پروژه باشد.

پیچیدگی‌های روزافزون این حوزه، نیاز به ایجاد شرکت‌هایی که به صورت تخصصی در حوزه کنترل پروژه کار می‌کنند را به وجود آورده است. خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌کنند، نیاز به استخدام کارشناسان متعدد از جانب مجریان پروژه‌ها را کاهش داده و به این ترتیب هزینه‌ها نیز کمتر می‌شود.

در ادامه کاماپرس به بررسی مزایای استفاده از خدمات کنترل پروژه پرداخته و انواع آن را معرفی می‌کند.

مزیت‌های استفاده از خدمات کنترل پروژه

اولین مزیت استفاده از چنین خدماتی تمرکز منابع مجری پروژه در حوزه مدیریت و اجرای پروژه است. به‌گونه‌ای که نیاز به استخدام کارشناسان مختلف مدیریتی وجود نداشته و تمامی این امور به صورت متمرکز انجام می‌شوند. از طرفی به دلیل فعالیت تخصصی این شرکت‌ها، دانش و تجربه عمیق‌تری در این زمینه دارند که مجریان می‌توانند از آن بهره ببرند. از این طریق تخصص‌ها و مهارت‌هایی که ممکن است داخل خود سازمان نباشند نیز به کار گرفته می‌شوند.

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها از مهم‌ترین مزیت‌های برون‌سپاری پروژه‌ها است. با این روش هزینه‌های ثابت تبدیل به هزینه‌های متغیر می‌شوند و حجم شرکت نیز کوچکتر می‌شود.

راز آسمان پایتخت

چنانچه خدمات کنترل پروژه برون سپاری شوند، راحت‌تر می‌توان تغییرات سریع در پروژه ایجاد کرد و از این طریق بحران‌ها را ساده‌تر کنترل کرد. به‌علاوه از آنجایی که خدمات کنترل پروژه برون سپاری می‌شوند و یک قرارداد حقوقی الزام‌آور بین دو شرکت عقد می‌شود، ریسک‌های مربوط به پروژه نیز تقسیم می‌شود.

در نهایت با برون سپاری خدمات مدیریتی با برنامه‌ریزی، ساخت و اجرا، کنترل و پایش و اصلاح و بهبود مستمر کیفیت اجرای پروژه افزایش می‌یابد.

انواع خدمات مدیریت پروژه

خدمات مدیریت پروژه کامل

در این روش ابتدا تعداد نفرات مورد نیاز در دفتر پیمان‌کار حاضر شده و سپس پیمان‌کار متعهد می‌شود که خدمات کامل مدیریت پروژه را با متد PMBOK انجام دهد که حوزه‌های یکپارچگی، محدوده، زمان، هزینه، کیفیت، منابع، تشکیلات سازمانی و تدارکات پروژه را در بر می‌گیرد.

با ارائه این خدمات پیمانکار به صورت ماهانه مبلغی را به خاطر پشتیبانی ستادی دریافت کرده و حقوق کارکنان نیز ماهیانه پرداخت می‌شود. هر ماه درصدی از صورت وضعیت پروژه نیز به پیمانکار پرداخت می‌شود. پیمانکار نیز برنامه‌هایی با زمان‌‌بندی‌های مختلف تهیه کرده و گزارش‌های مبنی بر آن را در سطوح مختلف تنظیم کرده و تحویل می‌دهد.

خدمات مدیریت ستادی

در این روش نفرات کارگاهی و اطلاعات موردنیاز از سوی خود کارفرما تأمین شده و پیمان‌کار نیز نفرات لازم را برای بازدید منظم از پروژه تأمین می‌کند. خدمات مدیریت پروژه نیز مشابه مورد قبلی ارائه شده و پیمانکار شرح خدمات به همراه قیمت آنها را به صورت کارکرد ماهانه ارائه می‌کند.

خدمات مربوط به برنامه‌ریزی و کنترل پروژه

در این روش برنامه، کنترل محدوده و تغییرات پروژه از سوی پیمانکار تهیه شده و شیوه کنترل زمان و منابع پروژه نیز تعیین می‌شود. کنترل مالی پروژه یا همان EVM و کنترل تدارکات و و تجهیز پروژه نیز انجام می‌شود. در این شیوه کنترل طراحی پروژه و آنالیز ریسک از سوی کارشناسان انجام شده و داشبوردهای اطلاعاتی و گزارشات تحلیلی از وضعیت مدیریت پروژه ارائه می‌شود. در ادامه نمونه‌ای از داشبورد اطلاعات مدیریتی را مشاهده می‌کنید:

مدیریتو؛ استارتاپی برای کنترل پروژه‌ها

مدیریتو شرکتی دانش‌بنیان است که خدمات مربوط به کنترل پروژه‌ مربوط به ساختمان‌ها را ارائه می‌کند. این شرکت به صورت تخصصی در حوزه مدیریت ساختمان فعالیت کرده و سیستم‌های مختلف مدیریتی را بسته به نوع و شرایط ساختمان به کار می‌برد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مدیریتو از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز