بررسی هزینه های تور ایتالیا

ایتالیا کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مسافران و گردشگران برای سفر به ایتالیا قبل از هر چیز باید به دنبال یک تور با خدمات ویژه و قیمت مناسب باشند. معمولا تورهای لحظه آخری، جزو تورهای ارزان‌قیمت هستند که با قیمت کمتر از حالت عادی و در زمان نزدیک به حرکت می­‌توان اقدام به خرید آنها کرد. قیمت تور ایتالیا هم در فصل‌های مختلف متفاوت است و معمولا در تابستان که گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند، قیمت آن نیز بالاتر است.

کاماپرس در این گزارش، هزینه های تور ایتالیا را بررسی کرده است.

هزینه­ های گذرنامه

برای خرید تور ایتالیا مسافران باید قبل از هر چیز به دنبال کارهای مربوط به گذرنامه خود باشند. هزینه دریافت ویزا در ادامه شرح داده شده است.

1- واریز 10 هزار تومان بابت دریافت شناسه.

2- واریز 47 هزار تومان به حساب شهرداری برای عوارض شهرداری.

راز آسمان پایتخت

3- واریز 120 هزار تومان برای تعرفه صدور گذرنامه به خزانه داری استان.

4- واریز 840 هزار تومان بابت خدمات دفاتر پلیس به اضافه 10 و هزینه پست.

5- واریز 80 هزار تا 100 هزار تومان بابت هزینه عکاسی برای عکس پاسپورت.

گذرنامه ایتالیا-کاماپرس

هزینه ویزای سفر به ایتالیا

ایتالیا نیز جزو آن دسته کشورهایی است که گردشگران ایرانی برای سفر به آن نیاز به ویزا دارند. مبلغ واریزی برای اخذ ویزای توریستی مهم‌ترین هزینه سفر به ایتالیا است که برای هر فرد بزرگسال ۶۰ یورو و برای متقاضیان بین 6 تا 12 سال معادل 35 یورو است. در واقع از آنجایی که واحد پول ایتالیا یورو است، هزینه‌ها هم بر حسب یورو محاسبه می‌شود.

هزینه بلیط هواپیما، اقامت و هتل

در تور ایتالیا قیمت بلیط هواپیما به شهر مبدا و مقصد، فصل سفر، شرکت هواپیمایی و نوع کلاس پروازی انتخابی بستگی دارد؛ به طوریکه قیمت یک سفر هوایی رفت و برگشتی با کیفیت متوسط حدود 600 تا 1000 دلار است. البته باید توجه داشت که این مبلغ در فصل‌های تابستان و تعطیلات به دلیل ازدحام گردشگران می‌تواند تا حدی افزایش یابد. علاوه بر آن هزینه اقامت در ایتالیا به شهر مورد نظر، کیفیت هتل و تعداد روزهای اقامت بستگی دارد. به طور معمول قیمت هتل‌های اقتصادی به مدت یک شب برای هر فرد بین 50 تا 70 یورو است، ولی قیمت اتاق در هتل‌های لوکس بیشتر است. به عنوان مثال هزینه یک شب اقامت در هاستل اشتراکی بین ۱۸ تا ۳۰ یورو، هاستل خصوصی ۵۰ تا ۱۰۰ یورو و هتل سه ستاره ۱۵۰ یورو به بالا است.

تور ایتالیا-کاماپرس

هزینه غذا

در تور ایتالیا هزینه غذا و نوشیدنی نیز جزو هزینه‌هایی است که حتما قبل از سفر باید برای آن برنامه­ریزی کرد. به طور کلی برآورد هزینه‌های مربوط به غذا به نوع غذا و رستوران انتخابی بستگی دارد. هزینه برای یک وعده غذای ناهار در رستوران‌های گران‌قیمت حدود ۲۰ تا ۳۰ یورو است؛ در حالی که برای خوردن یک وعده ناهار در رستوران‌های سطح پایین‌تر یا خرید غذاهای خیابانی، هزینه‌ای حدود 10 تا 15 یورو هم کافی است. در ایتالیا برای خرید یک نوشیدنی ساده باید حدود دو تا سه یورو هزینه شود که قیمت آن‌ها در رستوران‌های گران‌قیمت حدود چهار تا شش یورو است. همچنین میانگین هزینه غذا برای یک وعده در رستوران 123 یورو و میانگین هزینه غذای فست فودی تقریبا ۹ یورو است.

غذاهای ایتالیا-کاماپرس

هزینه حمل و نقل و تفریح و گردش

در ایتالیا وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی وجود دارد که هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند. شاید به جرات بتوان گفت برای کاهش هزینه سفر به ایتالیا، بهترین راه برای گشت و گذار، تردد با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و قطارهای تندرو داخل شهری است. هزینه این قطارها بین ۳۵ تا ۶۵ یورو است؛ در حالی که استفاده از اتوبوس و مترو هزینه‌ای حدود دو یورو برای گردشگران خواهد داشت. البته باید به این نکته هم توجه داشت که تردد با این وسایل کم‌هزینه می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

بازدید از مکان‌های گردشگری و تاریخی نیز یکی از جذاب‌ترین تفریحات در سفر به ایتالیا است که مسافران باید هزینه ورودی آن‌ها را پرداخت کنند که چیزی حدود 13 تا 20 یورو است. این در حالی است که اگر برای دیدن اماکن توریستی نیاز به راهنما داشته باشید، باید مبلغ بالاتری بین 60 تا 70 یورو پرداخت کنید.

به طور کلی قیمت تور ایتالیا برای شش شب اقامت در شهرهای رم و میلان با پرواز قطر و هتل‌های چهار ستاره، از ۳۴ میلیون تومان + ۱۶۰۰ یورو  شروع می‌شود.

تور ایتالیا - کاماپرس

رزرو تور ایتالیا با «ققنوس»

آژانس هواپیمایی ققنوس با بیش از 40 سال سابقه در طراحی و مدیریت انواع تورهای جهان‌گردی و ایران‌گردی، انواع تورها را با شرایط و قیمت‌های متنوع عرضه می‌کند. علاقه­مندان برای اطلاع بیشتر از انواع تورهای آژانس هواپیمایی ققنوس می‌توانند با شماره‌ تلفن­های 22644607 – 021، 91009000 – 021 و 24525 – 021 تماس بگیرند یا به صورت حضوری به شعبه این آژانس واقع در تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه، طبقه 6، واحد 6 مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ققنوس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز