چطور با کپی ‌رایتینگ فروش خود را افزایش دهیم؟

کپی رایتینگ
تورهای مسافرتی لحظه آخر

محصول یا خدمتی که شما به بازار عرضه می‌کنید بدون شک مزیت‌ها و ویژگی‌های ارزشمندی دارند که شما وقت و زندگی‌تان را صرف آن می‌کنید. نکته کلیدی اما اینجاست که این مزیت‌ها را نباید فقط خودتان و کارمندان‌تان بدانید؛ مخاطبان نیز باید به خوبی از ویژگی‌های منحصربه فرد تولیدات شما آگاه باشند تا به مشتری شما تبدیل شوند.

کپی‌ رایتینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی یک مهارت است که به واسطه آن می‌توانید مخاطبان را نسبت به مزیت‌های محصول و خدمت خودتان آگاه کنید و حس خوبی که خودتان درباره تولیدات‌تان دارید به آنها نیز منتقل کنید.

بی‌تردید محصولات و خدمات مشابه شما در بازار وجود دارد و همواره با رقبا دست و پنجه نرم می‌کنید. اگر هنوز نتوانسته‌اید میزان فروش خود را نسبت به رقبای‌تان افزایش دهید، یعنی اینکه در معرفی مزیت‌های محصول و خدمات خود به مشتریان، ناکام بوده‌اید. شما وقتی موفق هستید که به مشتری اطمینان دهید پس از خرید از شما، به یک ارزش جدید و متفاوت دست یافته است.

برای معرفی بهتر محصولات و خدمات، باید بتوانید مزیت‌های خودتان را به صورت حرفه‌ای در قالب کلمه‌های شکیل و کاربرپسند بیان کنید. اینجا است که اهمیت کپی‌رایتینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی بیش از پیش نمایان می‌شود. اما نگران نباشید! کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما در این مطلب شما را با راهکارهای نوشتن متن تبلیغاتی آشنا می‌کنند. با ‌تلاش و تمرین می‌توانید متن‌های جذاب و فریبنده‌‌ای درباره محصولات و خدمات خود بنویسید.

 

راز آسمان پایتخت

از کجا شروع کنیم؟

اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که:  «محصول من برای چه کسی تولید شده است؟» اگر افراد به آنچه که می‌فروشید نیازی نداشته باشند، طبیعی است که آن محصول را هم نمی‌خرند. نه به این خاطر که محصول شما خوب نیست، بلکه به این خاطر که محصول شما دردی از آنها دوا نمی‌کند.

مثلا؛ اگر مهره‌های دست‌ساز شطرنج تولید می‌کنید، بازار هدف شما شطرنج‌بازان یا افراد نزدیک به آنها هستند، نه آنهایی که حتی نمی‌دانند مهره سرباز رو به جلو حرکت می‌کند یا رو به عقب؟

بنابراین، در گام اول باید بدانید که محصول شما برای چه کسی تولید شده است.

 

چرا مشتری یک محصول را به دیگری ترجیح می‌دهد؟

برای درک بهتر شخصیت مشتریان خود، بهتر است سری به پیشنهادها و نظرهایی که درباره محصولات مشابه در سایت و شبکه‌های اجتماعی داده‌اند، بزنید. نظرهای منفی و مثبت را با دقت بررسی کنید. در حقیقت، مشتریانی درباره محصول نظر می‌دهند که یا به آن علاقه دارند و یا از آن متنفر هستند. از این رو، با توجه به نکاتی که بیان می‌شود می‌توانید میزان علاقه آنها را به محصول‌های موجود در بازار درک کنید. به واژه‌هایی که آنها به کار برده‌اند به خوبی توجه کنید؛ اگر از همان کلمه‌ها در متن تبلیغاتی خود استفاده کنید، بیشتر می‌توانید احساسات آنها را نسبت به محصول خود درگیر کنید.

 

ویژگی‌های محصول را با مزیت‌های آن اشتباه نگیرید

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که در متن‌های تبلیغاتی مشاهده می‌شود این است که به ویژگی‌های یک محصول بدون آن که به مزیت‌های آن اشاره شود، پرداخته شده است. برای اینکه از کارآمدی محتوای خود مطمئن شوید، کافی است در ذهنتان تصور کنید که مخاطب پس از خواندن متن شما این سوال در ذهنش به وجود می‌آید یا خیر: «خب، که چی؟»

وقتی این سوال در ذهن مخاطب شکل بگیرد، یعنی اینکه فقط به ویژگی‌ها پرداخته‎‌اید و خبری از مزیت‌ها در محتوای شما وجود ندارد. به جمله زیر توجه کنید:

قاب سرامیکی آیفون 12 چهار برابر در مقابل ضربه مقاوم‌تر است.

در این جمله شما هم با ویژگیِ «قاب سرامیکی» آشنا می‌شوید؛ هم با مزیت آن که «مقاومت چهار برابری در مقابل ضربه» است.  کپی‌رایتر یا نویسنده‌ای که این متن تبلیغاتی را درباره آیفون نوشته، به خوبی از دغدغه کاربران آگاه بوده است و با توجه به نیاز آنها متن را نوشته است.

 

به مزیت‌های محصول جان دهید

مردم عاشق داستان‌ها هستند. شما با خلق داستان می‌توانید موقعیتی را در ذهن مخاطب خلق کنید که پر از لحظه‌های شاد و حس خوب درباره مزیت‌های محصول‌تان باشد. علاوه بر این، داستان‌سرایی مخاطب را مجاب می‌کند تا محتوای شما را دنبال کند و از آن دیرتر دل بکند.

در این روزها که حتی سنتی‌ترین کسب و کارها هم به فروش آنلاین روی آورده‌اند، با وجود رقبای زیاد، کار کمی ‌سخت‌تر شده است. از این رو، کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما آمادگی دارند تا در زمینه کپی‌رایتینگ، تولید محتوا و تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی به شما مشاوره رایگان دهند.

گروه رسانه‌ای کاما از سال 1384 تاکنون به صورت پیوسته در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت کرده و با مجموعه‌های بزرگ و معتبر دولتی و خصوصی همکاری‌های درازمدتی داشته است.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز