با زیباترین جاذبه‌ های چک آشنا شوید

جمهوری چک-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

کشور چک یکی از پرطرفدارترین کشورهای قاره اروپا به شمار می‌رود که بدون‌شک با وجود قلعه‌ها، و مناظر فرهنگی و تاریخی منحصربه‌فرد آن، قطعاً شایسته کاوش و بازدید است.

با رزرو تورهای چک می‌توانید از این مناظر شگفت‌انگیز دیدن کنید. سفر به چک می‌تواند خاطره‌انگیزترین سفر زندگی‌شما شود.

کاماپرس در ادامه به بررسی جاذبه‌های گردشگری و هزینه‌های اقامت درچک می‌پردازد؛

قلعه‌ها

جمهوری چک دارای بیشترین تراکم قلعه در تمام اروپا است. در واقع، بیش از  دو هزار قلعه در سراسر این کشور وجود دارد  که برخی از آنان در شرایط عالی و  برخی فقط ویرانه هستند. بزرگترین مجموعه قلعه جهان در پراگ است و این کشور همچنین خانه برخی از قدیمی‌ترین قلعه های جهان است . دو قلعه کارلشتین و ویرانه های قلعه تروسکی در ابتدای دهه 1300 ساخته شدند.

قلعه کارلشتین -کاماپرس

راز آسمان پایتخت

کوتنا هورا

این شهر کوچک که در حدود 90 دقیقه دورتر از پراگ قرار دارد، به دلیل قرار گرفتن در استخوان‌کده سدلک ( نام مستعار کلیسای استخوان) معروف است. استون‌خانه یک کلیسای کوچک است که استخوان‌های بین چهل تا هفتاد هزار نفر را در خود جای داده است .استخوان‌هایی که برای تزئین دیوارها، ایجاد لوسترها و حتی یک نشان استفاده می‌شده است. استخوان‌ها بیشتر متعلق به افرادی است که در طول طاعون سیاه که در قرن چهاردهم به اروپا رسید، مرده‌اند، البته اسکلت‌های دیگری نیز به گور دسته جمعی پشت کلیسا یک قرن بعد و در طول جنگ‌های هوسیت اضافه شد. کوتنا هورا همچنین خانه یکی از مشهورترین کلیساهای گوتیک در کشور و کلیسای سنت باربارا، یک میراث جهانی یونسکو است.

کوتنا هورا-کاماپرس

در حالی که پارک های طبیعی بسیاری در سراسر اروپا وجود دارد، تنها تعداد کمی از آن‌ها با ابهت‌تر و منحصر به فردتر از بهشت بوهمی هستند. بهشت بوهمی که در شمال کشور چک قرار دارد، اولین ذخیره‌گاه طبیعی چک بود و امروزه نه تنها شامل هزارتوهای صخره‌ای ماسه‌سنگ (مشهورترین ویژگی‌ پارک)، بلکه ویرانه‌های قلعه، مسیرهای پیاده‌روی فراوان و غارهای دولومیت بوزکوف است. بزرگ‌ترین دریاچه زیرزمینی چک نیز در اینجا قرار دارد.

The bohemian paradise of the Czech Republic-کاماپرس

خانه کافکا

فرانتس کافکا یکی از استادان رئالیسم جادویی در پراگ به دنیا آمد و تمام عمر خود را آنجا گذراند. اگرچه کافکا بیشتر به خاطر کتاب مسخ (درباره مردی که از خواب بیدار می شود و متوجه می شود که تبدیل به حشره شده است) شناخته شده است، اما بسیاری از آثار ادبی مهم دیگر از جمله دادگاه و قلعه را نیز نوشته است. می‌توانید محاکمه کافکا را در سراسر پراگ وهمچنین در موزه او، در بنای برنزی فرانتس کافکا که در گوشه خیابان دوسنی و وزنسکا نشسته است و حتی در داخل کافه لوور پیدا کنید.

خانه کافکا-کاماپرس

سایت‌های یونسکو

چک پر از مناظر تاریخی و مناطق حفاظت شده است، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از آنها به عنوان سایت‌های یونسکو معرفی شده اند. در سایت‌های تعیین شده یونسکو، فرصتی برای دیدن تاریخ به اشکال مختلف دارید. مراکز تاریخی پراگ، کوتنا هورا، تلچ و چسکی کروملوف همگی در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. ستون تثلیث مقدس در اولوموک و منطقه حفاظت شده دهکده تاریخی هولاسوویسه نیز همینطور است. این فهرست همچنین شامل منظر فرهنگی لدنیس-والتیس، یک مجموعه و منظره فرهنگی-طبیعی می‌باشد.

دهکده تاریخی هولاسوویسه-کاماپرس

فرهنگ آبگرم

آسایشگاه‌ها مجتمع‌هایی مانند استراحتگاه هستند که درمان‌های آبگرم را با مراقبت‌های پزشکی و فضایی برای استراحت و بهبودی ترکیب می‌کنند. آسایشگاه‌ها همیشه بخشی از فرهنگ شوروی بودند و زمانی که کمونیسم سایر کشورها را تحت کنترل گرفت، این عمل به سایر مکان‌ها نیز گسترش یافت. می‌توانید برای درمان‌هایی نظیر سونا، ماساژ، اکسیژن درمانی، حمام گلی و موارد دیگر به اینجا بیایید. شناخته شده ترین شهر آبگرم در این کشور کارلووی واری است، اگرچه  مناطق ماریانسکه لازنه، لیپووا-لازنه و تپلیس نیز بسیار محبوب هستند.

هزینه‌های اقامت در پراگ چگونه است؟

در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اروپایی، پراگ شهری ارزان است. شما هنوز هم می‌توانید با قیمتی مناسب و مقطوع یک اتاق خوب در هتل داشته باشید و یک وعده غذایی در یک رستوران مناسب و نوشیدنی سرو کنید. همچنین یک بلیط حمل و نقل نامحدود 24 ساعته در چک بسیار مقرون به صرفه است و به شما امکان نقل و انتقال نامحدود در انواع مختلف وسایل حمل و نقل عمومی را می‌دهد.

همچنین اگر هدف شما کاوش در اروپا است، دو شهر وجود دارند که موقعیت عالی و یک مرکز حمل و نقل گسترده را ارائه می‌دهند تا شما را به هر جایی که می‌خواهید بروید: برلین و پراگ. پراگ تنها چند ساعت از بسیاری از شهرهای بزرگ، از وین تا برلین تا کراکوف فاصله دارد. قطارهای چک نیز ارزان هستند و قطارهای شبانه شما را به راحتی در یک کابین به همه جای اروپا می‌رساند.

پراگ-کاماپرس

تور چک را همراه با مجموعه ایوار تجربه کنید

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اسراپرواز یا ایوار از سال 1381 و با هدف اجرای تورهای فرهنگی به اروپا شروع به فعالیت کرد و درحال حاضر به ارائه انواع تورها از جمله تورهای تک و ترکیبی به چک می‌پردازد.علاقمندان می‌توانند برای رزرو تور چک به سایت ایوار مراجعه نمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایوار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز