با رزرو تور چابهار از مشهد به هندوستان ایران سفر کنید!

تورهای مسافرتی لحظه آخر

چابهار یکی از شهرهای جنوب شرقی ایران است که در مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. شهر زیبای چابهار یکی از مهم‌ترین بنادر جنوب ایران است که  با آب و هوای معتدل و همیشه بهار، زیباترین ساحل‌ها، جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیار و مردم مهمان‌نواز و خونگرم از بهترین مقصدهای تفریحی برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به همین دلیل همواره تور چابهار از مشهد ، تهران، قم ، شیراز و… جزو محبوب‌ ترین تورهای گردشگری قلمداد می‌شود.درواقع چابهار پر از چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، فرهنگی و تاریخی است. کاماپرس در ادامه به معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌پردازد.

ساحل دریای بزرگ چابهار

اکثر افراد به محض شنیدن نام ساحل شروع به تصور سواحلی طولانی با شن و ماسه می‌کنند. اما ساحل دریای بزرگ چابهار، ساحلی صخره‌ای است که منظره‌ای بی‌نظیر را برای گردشگران فراهم می‌کند و برخورد موج‌ با صخره هر فردی را به ذوق می‌آورد. ارتفاع موج‌ها در برخی از فصول به ۱۵ متر هم می‌رسد.

دلیل نامگذاری این منطقه به ساحل دریای بزرگ این است که آب‌هایی که در این ساحل دیده می‌شود، آب‌های اقیانوس است نه آب‌های دریا.با گردش در ساحل صخره‌ای چابهار یا ساحل دریا بزرگ چابهار می‌توان به مشاهده ساحل زیبا، صخره‌های مرتفع ، اسکله و بازارهای محلی پرداخت.

راز آسمان پایتخت

ساختمان تلگراف خانه چابهار

این ساختمان یکی ازمهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی چابهار به شمار می‌رود که در اواخر دوره قاجار تاسیس شده است و هدف ازتاسیس و ساخت این ساختمان در ابتدا ارتباط بین بنادر دریایی بوده اما بعدها به عنوان اداره پست مورد استفاده قرار گرفته است. این بنای تاریخی و دیدنی در سال 1392 بازسازی شد و امروزه ساختمان تلگراف خانه به عنوان موزه ملی ایران محل بازدید گردشگران از سراسر کشور است.

موزه محلی چابهار

این موزه نشان‌دهنده آداب و رسوم، صنایع دستی و پوشش مردم خونگرم و مهربان سیستان و بلوچستان است. این موزه شامل بخش‌های مختلفی اعم ازکتابخانه،  موزه مردم‌شناسی، دوران پیش از تاریخ، دوران تاریخی و دوران معاصراست که در طبقه همکف آن خمره،پیاله، سفال، کاسه مرمری و… مربوط به دوران قبل از تاریخ نگهداری می‌شود. این موزه تاریخی از روز شنبه تا پنجشنبه پذیرای گردشگران است.

سواحل مکران چابهار

سواحل مکران یکی دیگر از دیدنی‌های جذاب و زیبای  چابهار است که در این ساحل می‌توان از یک سو مناطق خشک و از سوی دیگر آب‌های نیلگون را دید. سواحل مکران به خط ساحلی ایران در محدوده دریای عمان گفته می‌شود که جذابیت‌ها و شگفتی‌های بسیاری را در خود جا داده است. دریاچه لیپار از دیدنی‌های صورتی سواحل مکران به شمار می‌رود که به دلیل پلانکتون‌ها و مواد آلی و معدنی به رنگ صورتی درآمده است و منظره‌ای شگفت‌انگیز را رقم زده است. همچنین ساحل بریس، درک، شب تاب و… از دیگر مناطق زیبای سواحل مکران هستند.توصیه می‌شود گردشگران در تور چابهار بازدید از دریاچه لیپار و سایر دیدنی‌های سواحل مکران از دست ندهند.

چشمه گل فشان

این پدیده یکی از جذاب‌ترین ومهیج‌ترین دیدنی‌ها در تور چابهار است که فقط در چند نقطه از جهان وجود دارد. این کوه گل فشان در نزدیکی روستای تنگ و در 60 کیلومتری چابهار قرار دارد.در این منطقه تعداد سه گل فشان تپه وجود دارد که دو عدد از آن هم‌اکنون غیر فعال شده است. از دهانه گل فشان فعال، گل سرد خاکستری به بیرون پرتاپ شده و در دامنه کوه سرازیر می‌شود. اطراف کوه نیز  چاله‌ای به قطر دویصت متر وجود دارد که برای رسیدن به کوه باید وارد چاله شد.

رزرو تور چابهار از مشهد با مجموعه سپهر سیر

آژانس گردشگری سپهر سیر یک همراه و یار همیشگی در طول سفر برای گردشگران است. در وبسایت سپهر سیر می‌توان به آسانی تورها را رزرو کرد و حتی امکان پرداخت اقساطی بدون کارمزد این تورها نیز وجود دارد. علاقمندان به خرید و رزرو تور چابهاراز مشهد و تجربه سفری لذت‌بخش می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و قیمت‌ها به وبسایت مجموعه سپهر سیر مراجعه فرمایند.

انتهای پیام

مرتبط با : سپهرسیر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز