باکت پالیسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اواخر دی ماه سال جاری امکان جدیدی به نام باکت پالیسی به فضای ابری آروان کلاد اضافه شده که با آن امکان دسترسی آسان برای مدیریت و کنترل فایل‌ها وجود خواهد داشت. باکت پالیسی امکان مدیریت و تنظیم فایل‌ها را برای صاحب صندوقچه به وجود می‌آورد.

به گزارش کاماپرس، باکت پالیسی به کاربران محصول فضای برای امکان تعیین سیاست‌های کنترلی دلخواه برای هر صندوقچه را می‌دهد. این سیاست‌ها شامل سطح دسترسی به ازای هر کاربر یا دسترسی برای هر صندوقچه به شکل جداگانه است. کاربر اصلی صندوقچه این امکان را دارد با نوشتن پالیسی‌های مختلف مشخص کند افراد احراز هویت شده به کدام صندوقچه‌ها یا فایل‌ها اجازه دسترسی داشته باشد.

با این امکان جدید آروان کلاد، می‌توان مدیریت دسترسی اعضای کاربران فضای ابری را به شکل جزئی تعیین کرد. هر سازمان این امکان را دارد در پنل آروان کلاد یک حساب کاربری ایجاد کرده و با آن یک یا چند میز کار داشته باشد. درون هر سازمان هر شخص سازنده حساب کاربری این امکان را دارد که سایر افراد سازمان را به عنوان کاربر مهمان به میز کار دعوت کند. مالکان میزکار با استفاده از قوانین دسترسی، اعضای مهمان را به میز کار کشانده و با استفاده از باکت پالیسی مشخص می‌کنند کاربر چه نقشی روی صندوقچه ایفا کند. در واقع قوانین دسترسی مشخص خواهد کرد که کاربران دیگر قادر به مشاهده کدام صندوقچه‌ها بوده یا در چه حالاتی اجازه ویرایش و حذف فایل‌ها را دارند. با این مورد امکان کنترل سطح دسترسی کاربران مجازی وجود دارد.

همچنین کنار تعریف دسترسی‌های مختلف برای دیگر کاربران میزکار، امکان ساخت کاربران مجازی و تعریف قوانین برای آن‌ها وجود دارد تا آن‌ها نیز به فایل‌ها و صندوقچه‌های مشخص شده دسترسی داشته باشند. به علاوه امکان ایجاد ماشین یوزرو و فعال کردن آن نیز از طریق باکت پالیسی وجود دارد.

راز آسمان پایتخت

کدام گروه‌ها از امکانات باکت پالیسی بهره مند می‌شوند؟

استفاده از باکت پالیسی به منظور کنترل سطح دسترسی افراد از میزکارهای مختلف کاربرد دارد. این میزکارها به فریلنسرها و سازمان‌ها کمک می‌کنند. در واقع سازمان‌هایی که تعداد زیادی متخصص دارند که در آن همه آن‌ها مشغول کار روی پروژه‌های گوناگون هستند یا فریلنسرهایی که به شکل همزمان پروژه‌های مختلف را پیش می‌برند از ذی نفعان بزرگ باکت پالیسی محسوب می‌شوند.

منبع: https://news.arvancloud.ir/fa/new-feature-bucket-policy/

انتهای پیام

مرتبط با : ابر آروان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز