اهمیت نورپردازی با چراغ خیابانی ال ای دی در چیست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی تولید لوازم و تجهیزات مختلف را در زمینه‌‌های گوناگون ارتقا بخشیده و از این‌ رو از هر مجموعه وسایل، انواع و اقسام مختلفی تولید شده است. از میان تجهیزات روشنایی برای محیط خارجی و شهر چراغ‌ های ال ای دی طرفداران زیادی پیدا کرده و به‌ عنوان مهم‌ ترین منبع نور شناخته شدند. این چراغ‌ ها در خیابان‌ ها،جاده‌ ها، معابر، پارک‌‌ها و بزرگراه‌ها کاربرد داشته و در کنار روشن کردن محیط به واسطه این روشنایی امنیت و آرامش را برای عابران و اتومبیل‌‌ها به ارمغان می‌آورند. قطعا می‌‌دانید نبود این چراغ‌‌ها شرایط بسیار سختی را رقم می‌‌زند و همین امر باعث می‌‌شود که تلفات جانی و مالی به‌ طور چشمگیری افزایش یابد. چراغ‌‌ها در انواع و اقسام مختلف با خصوصیات و ارتفاع‌ های گوناگون طبق معماری شهری و نظر کارشناس انتخاب شده و در محیط مناسب نصب می‌ شوند‌. در ادامه توضیحات کارآمدتری را در رابطه با این وسیله مطرح کرده و به بیان خصوصیات، مزایا، معایب و دیگر نکات مورد اهمیت درباره این منبع نور می ‌پردازیم.

طراحی نورپردازی از طریق پروژکتورهایLED

قطعاً اعمال نورپردازی در خیابان‌ ها و معابر در مقایسه با مکان‌ های سر بسته اهمیت بیشتری داشته و باید تجهیزات با کیفیت و کار آمدی مورد استفاده قرار گیرد. به‌ منظور روشن شدن محیط در بخش ‌های مختلف شهر طراحان باید با در نظر گرفتن شرایط مکانی، منابع نور متفاوت را در انواع مختلف گزینش کرده و از بین آن‌ ها بهترین مورد را انتخاب کنند. به این منظور از چراغ ‌های دفنی و خطی در اغلب مواقع استفاده می‌ شود. نور این چراغ‌ ها بسیار ملایم بوده و به نسبت برای عبور و مرور مناسب است. اما برای روشن شدن محیط تنها ملایم بودن و چشم نواز بودن نور کار ساز نیست. چون در خیلی از مواقع وجود نور کافی برای داشتن دید مناسب برای افراد اهمیت بیشتری دارد. پس در این ‌جا متوجه می‌ شویم که باید چراغ هایی در خیابان‌ ها و محیط ‌های خارجی نصب شوند که از نظر برد، نوع تابش، زاویه ‌ی نور، ایمنی، شار نوری، درجه حرارت و نور یکنواخت عملکرد خوبی داشته باشند. این خصوصیات را می ‌توان در چراغ‌ ها و پروژکتورهای ال ای دی مشاهده کرد که برد متفاوت و زاویه نور مختلف به ارتفاع های متعدد در این نوع چراغ برمی‌ گردد.

بررسی استاندارد در منابع نور محیط های خارجی

نکته قابل اهمیت درباره چراغ‌ های LED  محیط‌ های خارجی این است که میزان نور باید به حد مناسبی بازتاب شود. چون اگر نور شدت زیادی داشته باشد، باعث آزار دیدن چشم عابران و رانندگان شده و اگر نور کمی وجود داشته باشد، زاویه دید افراد به‌ طور قابل‌ توجهی مختل می‌ شود. پس استاندارد های چراغ‌ های روشنایی که در خیابان‌ ها نصب می‌ شوند، به شدت نور و ارتفاع آن‌ ها بستگی دارد. منابع نوری به‌ کار گرفته شده در محیط‌ های خارجی نباید، سایه روشن ایجاد کنند. چون همین مسئله باعث اذیت شدن چشم افراد و لطمه دیدن زاویه دید می شود. در نظر گرفتن جایگاه مناسب برای نصب پروژکتور هایLED  در کنار ارتفاع مناسب و داشتن نور یکنواخت تجهیزات، بسیار اهمیت داشته و شرایط محیط را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. برای خرید چراغ‌ های ال ای دی خیابانی توجه کردن به کیفیت و برند آن‌ ها بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد. برای خریداری این محصول و سایر تجهیزات نوری می ‌توانید از فروشگاه تجهیزات روشنایی مشاری دیدن فرمایید.

نورپردازی-کاماپرس

عناصر و تجهیزات موجود در چراغ های خیابانی LED

عملکرد و کاربرد منحصر به‌ فرد این چراغ از اجزا و عناصر کار آمد و با کیفیتی خبر می دهد. در این بخش اجزای این نوع چراغ را معرفی کرده و در رابطه با هر یک چند نکته عنوان می‌ کنیم.

راز آسمان پایتخت
  • منبع اصلی نور و لامپ: وجود دیود ساطع کننده نور در این وسیله باعث شده که طول عمر آن بالا رفته و نور با رنگ بهتری منتشر شود. لامپ موجود در این چراغ به واسطه یک محفظه شیشه‌ ای محافظت شده که در برابر نوسان شدن دما در فصول مختلف لامپ دچار آسیب و شکستگی نشود.
  • بخش الکتریکی: بالاست، خازن، ترانسفورماتور و هیت سینک در کنار هم یک بخش الکتریکی را تشکیل‌ داده اند که در این بخش گرما و حرارت از طریق خنک شدن کنترل می شود.
  • قطعات اپتیکی: این قطعات، روشنایی کافی را با حداقل آلودگی نوری منتشر کرده و نور را به‌ طور یکنواخت توزیع می‌ کنند که همین باعث بهبود کیفیت زاویه دید میشود.
  • بدنه و قطب: قرارگیری پروژکتور های ال ای دی در محیط‌ ها و شرایط آب‌ و هوایی مختلف، این شرایط را ایجاب کرده که از فلز های مستحکم که دچار ترک خوردگی و ورود حشرات نمی‌ شوند، برای ساخت آن ها استفاده شود. در واقع این چراغ‌ ها از جنس آلومینیوم ضد زنگ بوده که با شرایط محیطی مختلف سازگار می شوند.

نورپردازی-کاماپرس

بررسی مزایا و معایب چراغ های LED  خیابانی

هر وسیله و تجهیزاتی بنا بر عناصر تشکیل ‌دهنده دارای مزایا و معایب هستند. پروژکتور های  LEDنیز مزایا و معایبی دارند که در این بخش آن‌ ها را مطرح می ‌کنیم.

مزایا

  • در مدت زمان کوتاه خاموش و روشن می‌ شوند.
  • حشرات را به خود جذب نمی ‌کنند.
  • اشعه ماورا بنفش ندارند.
  • نور را به ‌طور یکنواخت منعکس می ‌کنند.
  • انرژی پایینی مصرف می ‌کنند.
  • حتی در دمای پایین نیز خروجی نور عالی و مورد قبولی دارند.
  • گازهای سمی ندارد.
  • مدت زمان ماندگاری آن طولانی است‌.

معایب

  • هزینه زیادی را برای خریداری این چراغ باید متحمل شد.
  • تجهیزات کنترلی پیچیده در این چراغ باید نصب شوند.
  • در صورت بازیافت نشدن تأثیرات نامطلوبی بر روی زیست‌ محیط دارد‌.

جمع بندی

مطالب لازم و کافی در رابطه با منابع نور خیابانی به سمع و نظر شما عزیزان رسید. برای خریداری این تجهیزات می توانید از سایت های معتبر روشنایی مانند فروشگاه روشنایی مشاری، دیجی کالا،  ترب و …  مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه مشاری
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز