انواع ورق آلیاژی و کاربرد آن ها

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فولاد به جهت کاربرد گسترده خود در صنعت در اکثر صنایع حضور خود را اثبات کرده است. ورق‌های فولادی آلیاژی در ابعاد بزرگ، نازک و مسطح تولید می‌شوند. مهمترین عناصر به کار رفته در ورق‌های فولادی آلیاژی شامل کربن، سیلسیوم، منیزیم، منگنز، مولیبدن، آلومینیوم، کلسیم، سدیم، کروم، نیکل، کبالت و مس می‌شود. نوع عنصر به کار رفته در تعیین قیمت ورق آلیاژی نقش دارد.

کاماپرس در ادامه به معرفی پنج نوع از ورق‌های آلیاژی و کاربرد آن‌ها می‌پردازد.

ورق فولادی CK45

فرمول این ورق ترکیبی از دو فلز سیلسیوم و منگنز را شامل می‌شود. معمولا فولاد کربنی CK45 با نرخ‌های نسبتا اقتصادی تولید می‌شود. استحکام، سختی و مقاومت بالا سه ویژگی مهم این ورق آلیاژی هستند. این ورق به طور گسترده در زمینه‌های متالورژی، مکانیکی، ساخت و ساز الکتریکی، کشتی‌ها، مصارف نظامی و خودرو استفاده می‌شود.  ساخت میل لنگ‌های صنعتی، شافت‌های تراش کاری و محور پمپ‌ها از دیگر کاربردهای این ورق است.

ورق A283

ورق A283  یک فولاد کم کربن است که از استحکام و شکل پذیری خوبی برخوردار است. از دیگر خواص این ورق می‌توان به ماشین کاری و ساخت آسان آن اشاره کرد. این ورق را می‌توان با تمام روش‌های جوشکاری به طور ایمن جوش داد. ورق فولادی A283 در ساخت پرچ، پیچ و مهره، پل‌ها و ساختمان‌ها از جمله سازه‌های پیش ساخته، انبارها و سازه‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. دیگ بخار، مخزن حمل سوخت و مخازن تحت فشارهای پایین دو نمونه دیگر از کاربردهای ورق A283 است. ورق آلیاژی توسط کارخانه‌های زیادی تولید می‌شود. برندهای تولیدکننده نیز ممکن است باعث افزایش یا کاهش قیمت ورق آلیاژی شوند.

ورق آلیاژی st52

آلیاژ این ورق شامل سیلسیوم، منگنز و کربن به مقادیر کم است. این محصول، قابلیت جوش پذیری و مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد. ماشین کاری این ماده مشابه فولاد نرم است. این ورق با کربن کم باعث کاهش هزینه در تولید پروژه‌های عمرانی می شود. ساخت ریل اسکلت، پل، دیواره قطعات صنعتی و بدنه جرثقیل از جمله کاربردهای آن است.

راز آسمان پایتخت

فولاد Mo40

این ورق یک نوع فولاد با مشخصات بسیار قوی است که کاربردهای بسیار گوناگونی دارد. به طوری کلی، در ساخت تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود که تحت فشار یا ضربه و حرارت زیاد هستند. این نوع ورق به عنوان فولاد آلیاژی با کیفیت بالا طبقه بندی می‌شود. در ترکیب شیمیایی پایه این ورق، عناصری مانند مولیبدن، کربن و کروم وجود دارد. جالب است بدانید که فولاد Mo40 با عناوین مختلفی در استانداردهای مختلف شناخته می‌شود. افزودن درصد معینی مولیبدن به ترکیب پایه فولاد Mo40 در افزایش سختی بیشتر آن موثر است. مولیبدن معمولاً همراه با کروم و نیکل استفاده می‌شود زیرا می‌توانند به طور همزمان برخی از خواص فولاد مانند استحکام کششی، سختی و مقاومت در برابر خوردگی را بهینه کنند. فولاد Mo40 به ویژه برای کاربردهای صنعتی سنگین مورد مصرف قرار می‌گیرد. صنعت نفت و گاز مانند تجهیزات درون چاهی، قطعات در معرض فشار مانند پیچ و مهره، دستگاه‌های صنعتی نظیر دستگاه فرزکار، به طور گسترده از این ورق بهره می‌برد.

ورق A516

فرمولاسیون این ورق شامل حضور عناصر منگنز، مولیبدن و کروم می‌شود. از ویژگی‌های این ورق می‌توان به سختی و تحمل فشار بالا اشاره کرد. ساختمان سازی، ساخت اتصالات و مخازن تحت فشار از جمله کاربردهای این محصول است. این ورق دارای گریدهای مختلف 55، 60، 65 و 70 است.

قیمت ورق آلیاژی تحت چه عواملی قرار دارد؟

همچون سایر محصولات بازار آهن، فاکتورهای متفاوتی، قیمت ورق آلیاژی را تغییر می‌دهند. قیمت سنگ آهن، نوسانات نرخ دلار، عرضه و تقاضا و بسیاری از رخدادهای سیاسی و اقتصادی باعث کاهش یا افزایش قیمت روز این محصولات می‌شوند. شرکت مهدفولاد کیان با نام تجاری مهدفولاد انواع ورق آلیاژی را از کارخانه‌های متعددی نظیر فولاد مبارکه، اکسین اهواز، خرم آباد، قطعات، ترک و… در اختیار دارد. وبسایت این مجموعه قیمت ورق آلیاژی را به صورت روزانه به اطلاع می‌رساند. کارشناسان مهدفولاد نیز آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان و ارائه مشاوره به صورت تلفنی هستند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر علاوه‌بر وبسایت، به صفحات اینستاگرام، واتسپ، لینکدین، پینترست و کانال تلگرام و یوتیوب مهدفولاد مراجعه کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مهدفولاد
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز