انواع افزودنی های بتن و کاربرد آنها

افزودنی های بتن-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

افزودنی ‌های بتن نوعی مواد شیمیایی و معدنی است که ضمن افزایش طول عمر بتن، گیرش و سفت شدن آن را کنترل می­‌کند. این افزودنی­‌ها می‌تواند به صورت پودر یا مواد افزودنی مایع تولید شود. افزودنی های بتن شامل محصولات بسیاری نظیر ژل میکروسیلیس، ضد یخ بتن، رزین سنگ مصنوعی، چسب بتن و موارد دیگر می‌شود و خرید آن به نیاز پروژه و انتخاب پیمانکار بستگی دارد.

کاماپرس در این گزارش به معرفی افزودنی ‌های بتن و لزوم استفاده از انواع مکمل بتن پرداخته است.

افزودنی‌های بتن از نوع کندگیر

از افزودنی ‌های بتن کندگیر به منظور تاخیر انداختن واکنش شیمیایی استفاده می‌شود که در زمان شروع گیرش بتن رخ می‌دهد. افزودنی ‌های بتن کند کننده نیز در کاهش اثر دماهای بالا که می‌تواند فرآیند گیرش را تسریع کند، کاربرد دارد. به طور کلی، انواع مکمل بتن کندگیر در روسازی‌های بتنی استفاده می‌شود، زیرا زمان تکمیل بتن را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش هزینه‌های اضافی در محل کار خواهد شد. همچنین می‌توان از کندکننده‌ها برای جلوگیری از ترک خوردن بتن به دلیل انحراف شکل آن استفاده کرد که ممکن است در هنگام قرار دادن دال‌های افقی در بخش‌ها اتفاق بیفتد.

مواد افزودنی بتن حباب ساز

از مواد افزودنی حباب ساز برای ایجاد حباب‌های بسیار ریز با قطری کمتر از 0.05 میلی متر جهت تثبیت بتن استفاده می‌شود که نتیجه آن جلوگیری از ترک خوردن بتن در محیط‌های سرد است. هوا، نیروی چسبندگی را افزایش و در نتیجه جدا شدن آب را قبل از ته­نشین شدن کامل بتن کاهش می‌دهد. این نوع افزودنی می‌تواند دوام یخ زدگی بتن را افزایش دهد و در نتیجه آن را کارآمدتر کند. حباب‌های هوا به دلیل تنش‌های ناشی از افزایش آب در دماهای انجماد به‌عنوان سپری در برابر ترک‌خوردگی عمل می‌کنند.

افزودنی های بتن-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

انواع افزودنی‌ بتن کاهنده آب

این مکمل بتن مقدار آب مصرفی برای آماده­سازی بتن را جهت کنترل برروی میزان روانی و کارایی آن کاهش می‌دهد. بیشتر این افزودنی‌ها نظیر فوق روان سازهای کاهنده آب   و انواع ژل میکروسیلیس در پروژه‌های ساختمانی بزرگ، محوطه‌های صنعتی، تونل، جاده و روسازی‌های صنعتی استفاده می‌شود. پیمانکاران با خرید افزودنی بتن کاهنده آب، از آن در پروژه‌های خود برای بالا بردن مقاومت بتن با وجود سیمان کمتر استفاده می­کنند.

مواد افزودنی تسریع کننده

تسریع کننده زمان عمل آوری بتن را سرعت  بخشیده و به عنوان یک ضد یخ برای بتن و ملات شناخته می‌شود. این افزودنی‌ها در فصول سرد بسیار کارآمد هستند. از افزودنی‌های تسریع کننده ، برای کاهش زمان گیرش اولیه و افزایش هیدراتاسیون سیمان استفاده می‌شود. کلرید کلسیم متداول‌ترین شتاب‌دهنده مورد استفاده است؛ اگرچه می‌تواند نرخ خوردگی فولاد را در بتن های مسلح افزایش دهد.

مکمل بتن فوق روان کننده‌ها

هدف اصلی استفاده از روان کننده ها ، ایجاد بتن روان همراه با افزایش اسلامپ است که به آسانی در ستون، دیوار و پل  و … به کار برده می­شود. روان کننده‌ها یک انتخاب ایده‌آل برای بتن­ریزی در مناطق با آب و هوای معتدل، گرم و خشک و محیط دریایی است. فوق روان کننده پلی کربوکسیلات فاقد یون کلر از جمله گزینه‌های ایده‌آل در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شود.

افزودنی های بتن-کاماپرس

خرید انواع افزودنی بتن از “آلندر”

شرکت سخت بتن بهین اترک با نام تجاری آلندر، با توجه به توانمندی‌های تحقیقاتی و تخصص خود جهت تولید مواد شیمیایی جدید و سازگار با محیط زیست، انواع افزودنی های بتن را تولید و عرضه می‌کند. فروش انواع مصالح نوین ساختمان، مشاوره و ارائه خدمات فنی و مهندسی از جمله خدمات این شرکت است. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی آلندر به نشانی /https://alender.ir  مراجعه کنند. این مجموعه در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام نیز حضور و فعالیت دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : آلندر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز