برای انتخاب درگاه پرداخت به چه مواردی باید دقت کنیم؟

درگاه پرداخت-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر یک فروشگاه اینترنتی یا ه نوع کسب‌وکار آنلاین دارید حتما ضرورت داشتن یک درگاه پرداخت را درک کرده‌اید. هر کسب‌وکار آنلاینی بدون یک درگاه پرداخت مانند پیتزایی بدون خمیر است. بنابراین برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا که در مرحله طراحی سایت و انتخاب محصول یا خدمات‌شان هستند.

به گزارش کاماپرس به نقل از وندار، یکی از مراحل مهم کار هم انتخاب درگاه پرداخت بانکی است. چرا که درگاه پرداخت نقش مهمی را در فروش یک محصول برای آنها بازی می‌کند و می‌تواند در میزان فروش هر فروشگاهی موثر باشد. بنابراین هر کسب  کار آنلاینی که قصد فروش کالا و خدماتی را در فروشگاه‌های اینترنتی دارد باید به پاسخ این سوالات برسد که «برای انتخاب درگاه پرداخت به چه مواردی باید دقت کنیم؟»

چرا باید درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشیم؟

در گذشته وضعیت داد و ستد از یک مدل معمول پیروی می‌کرد. مشتری‌ها در مغازه و فروشگاه‌های پول‌های نقد را به فروشنده می‌دادند و کالا  و یا خدمات‌شان را تحویل می‌گرفتند. اما با باز شدن پای تجارت الکترونیک به ماجرا داستان کاملا فرق کرد. اگرچه در ابتدای تجربه‌های خرید و فروش آنلاین بودند افرادی که مصرانه گزینه «پرداخت در محل» را انتخاب می‌کردند اما با گذشت زمان، جا افتادن کسب و کارهای اینترنتی و همچنین اعتماد مردم به این شیوه آسان‌تر خرید موجب شد تا ایده‌ای بسیاری برای پرداخت اینترنتی شکل بگیرد. یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترینش استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی است. بنابراین این روزها هر کسی که فروشگاهی اینترنتی را مدیریت می‌کند می‌داند که برای افزایش فروش، جلب بیشتر مشتری و گردش مالی بالاتر باید درگاه پرداخت مناسبی هم برای فروشگاهش انتخاب کند. مهم‌ترین نکته در هنگام انتخاب درگاه پرداخت بانکی این است که امن‌ترین و آسان‌ترین روش برای پرداخت از طریق درگاه‌تان را انتخاب کنید تا مشتری هم به شما اعتماد کند و هم با اطمینان از آسانی فرایند فروشگاه شما را در صدر لیست فروشگاه‌های محبوبش قرار دهد.

نکات مهم در انتخاب درگاه پرداخت

اگرچه خرید و فروش اینترنتی در ایران مانند بسیاری از نقاط دنیا جا افتاده و تبدیل به بخشی از سبک زندگی مردم شده اما همچنان در هر خرید اینترنتی مسائلی ممکن است آنها را نگران کند. دو مورد از مهم‌ترین‌های «امنیت» و «سهولت» است. با توجه به مجموعه اخبار منتشر شده در خصوص کلاه‌برداری‌های اینترنتی، فیشینگ و … اغلب در استفاده از هر فروشگاه اینترنتی این سوال برای کاربران پیش می‌آید که این فرایند تا چه میزان مطمئن و ایمن است و آیا خطری ممکن است اطلاعات حساب کاربر را تهدید کند؟ مسئله دیگر برای خیلی از کاربرها سهولت استفاده از این شیوه است. به هر روی بسیاری از کاربران اینترنت افرادی هستند که چندان با این سبک و سیاق اخت نگرفته‌اند اما می‌خواهند بخشی از این بازی باشند. برای همین این دسته افراد اغلب نگرانی‌هایی از پیچیدگی‌ها کار با این فروشگاه‌ها دارند. بنابراین هر چقدر فرایند پرداخت راحت‌تر باشد یکی از مهم‌ترین موانع از پیش‌پای کاربرهای برداشته می‌شود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین نکات لازم برای انتخاب درگاه پرداخت بانکی نگاهی می‌اندازیم:

درگاه پرداخت مستقیم یا واسط؟

در حال حاضر دو گونه مختلف درگاه پرداخت در ایران رایج است. درگاه‌های پرداخت مستقیم توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) ارائه می‌شود و درگاه‌های پرداخت واسط که توسط پرداختیارهای رسمی بانک مرکزی ارائه می‌شوند. درگاه‌های پرداخت مستقیم اغلب هزینه نام‌نویسی اولیه دارند و پشتیبانی و خدمات محدودی دارند. اما بازار ارائه خدمات در میان شرکت‌های پرداخت یار رقابتی‌تر است. بنابراین در آنجا هزینه‌ اولیه‌ای در کار نیست و خدمات بیشتر با امکان شخصی‌سازی و همچنین پشتیبانی بهتری صورت می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

هزینه درگاه پرداخت

یکی از موضوعات مهم در انتخاب درگاه پرداخت بانکی میزان کارمزدی است که از هر تراکنش اخذ می‌شود. این موضوع البته تنها به فروشنده مربوط است و برای همین هم در هنگام انتخاب باید به آن توجه داشته باشید. این یکی از موضوعاتی است که ارائه خدمت از سوی شرکت‌های پرداخت یار را رقابتی می‌کند. به این معنی که شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند روی مبلغ کارمزد مانور داده تا مشتری بیشتری جلب کنند.

سرعت پردازش عملیات

سرعت پردازش عملیات فاکتوری است که در میزان رضایت مشتری تاثیر مستقیمی دارد. اگر با فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی کار کرده باشید می‌دانید که سرعت پردازش عملیات در فروشگاه‌های مختلف متفاوت است. سرعت پردازش عملیات هم ارتباط مستقیمی با زیرساخت‌هایی که شرکت ارائه دهنده خدمات در نظر گرفته دارد. بنابراین برای انتخاب درگاه پرداخت بانکی با سرعت مناسب باید نگاهی دقیق به اطلاعات شرکت ارائه دهنده داشته باشید و در این زمینه تحقیق کرده باشید.

پرداخت‌ها داخلی یا داخلی و خارجی با هم؟

از دیگر موضوعاتی که در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی موثر است امکان پرداخت خارج از کشور است. این مسئله برای کسب و کارهایی که خدمات‌شان به درد مشتری‌های خارج از کشور می‌خورد اهمیت دارد. پر واضح است که در صورت فراهم شدن امکان پرداخت خارج از کشور کسب و کار رونق بیشتری خواهد گرفت و همچنین گردش مالی کسب و کار شما هم بیشتر خواهد شد. یک درگاه پرداخت مطلوب باید بتواند انواع روش‌های پرداخت خارجی را نیز پشتیبانی و قابل اجرا نماید.

سخن پایانی

اگر کسب و کار اینترنتی نوپایی دارید و در حال جست‌وجو برای انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی هستید. یا چند سالی است که فروشگاه اینترنتی دارید ولی از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی‌تان راضی نیستید بد نیست بازنگری مجددی در معیارهای انتخاب درگاه اینترنتی‌تان داشته باشید. همچنین باید مجموعه‌از معیارهای مناسب با کسب‌وکارتان را فراهم کنید تا در مقایسه درگاه‌های پرداخت متفاوت به نتیجه مطلوب برسید.

انتهای پیام

مرتبط با : وندار
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز