الماس بُرد خودروهای برقی را افزایش می دهد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

محبوبیت خودروهای برقی به عنوان خودروهایی که بسیار دوستدار محیط زیست هستند و همچنین جایگزینی مناسب برای خودروهای درون سوز بنزینی، روز به روز در حال افزایش است و همین افزایش محبوبیت باعث شده است پژوهش های عمده ای در زمینه بالا بردن عملکرد باتری خودروهای برقی صورت بگیرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، جریان برق در باتری خودروهای برقی به صدها آمپر می رسد و سنسورهایی که این جریان ها را تشخیص می دهند نمی توانند تغییرات کوچک میلی آمپری در جریان برق را تشخیص بدهد. همین امر باعث می شود یک خطای 10درصدی در میزان شارژ باقی مانده باتری به وجود بیاید و این بدان معناست که برد خودروهای برقی 10% کاهش پیدا می کند و از کارایی باتری نیز کاسته می شود.

خوشبختانه، دانشمندان ژاپنی به تازگی به راه حلی دست یافته اند که با استفاده از یک سنسور کوانتومی الماس می توان شارژ باتری را با 1% دقت تخمین زد و همچنین آمپرهای بالا در خودروهای برقی را اندازه گیری نمود.

راز آسمان پایتخت

در این روش، دو سنسور کوانتومی الماس در دو طرف باسبار (محل اتصال الکتریکی برای جریان های برق ورودی و خروجی) خودرو نصب می شوند. سپس یک تکنیک به نام تشخیص افتراقی به کار گرفته می شود تا نویزهای اضافی هر دو سنسور حذف شود و فقط سیگنال واقعی باقی بماند.

این دانشمندان ژاپنی امیدوارند به کارگیری چنین نوآوری های فنی در نهایت منجر به داشتن دنیایی عاری از آلاینده های کربنی بشود.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز