رشد 50 هزار واحدی شاخص بورس با اهرم پتروشیمی وفولاد

باز هم پتروشیمی و فولاد در بازار بورس معاملاتی تهران ، خبر ساز شدند. امروز  فولاد و پتروشیمی بدلیل رشد مثبت و بازده ی بالا در بازار بورس تهران موثرتر و بهتر از صنایع مواد غذایی و گروه کاشی و سرامیک ظاهر شدند

به گزارش کاماپرس، شاخص کل بازار بورس تهران در معاملات امروز سه شنبه سوم تیرماه 99 با رشد 49 هزار و 464 واحد به یک میلیون و 391 هزار واحد رسید.

رقم جالب توجه 14 هزار و 258 میلیارد تومانی در معاملات امروز ثبت شد که این رقم نشان از وضعیت رو به رشد و مطلوب بازار بورس ایران می دهد.نماد های تاثیر گزار در بازار امروز ، فملی ، فولاد و فارس بودند که رشد 3 تا 4 هزار واحد داشتند.

همچنین امروز بخت با  صندوق های  سرمایه گذاری به جز صندوق های طلا و و سکه ، یار نبود و این صندوق ها فقط صف فروش داشتند.در همین راستا این صندوق ها با کاهش ارزش سهام روبرو شدند.

بنا به اعلام ایرنا، در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۵۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۱۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۲۳۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۸۸۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۱۴ واحد، باما (کاما) با یک هزار و ۶۹۰ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین  (تاپیکو) با یک هزار و ۳۰۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

راز آسمان پایتخت

در مقابل نماد کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) با ۷۲ واحد، پارس مینو (غپینو) با ۵۸ واحد، ماشین سازی اراک (فاراک) با ۴۳ واحد، داده گستر عصر نوین های وب (های وب) با ۴۲ واحد، داروسازی سینا (دسینا) با ۳۶ واحد و افست (چافست) با ۳۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و سالمین در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه سیمان هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۸۸ میلیون و ۸۹۰ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز