افزایش نرخ طلا جذابیت سرمایه‌گذاری را بالا برد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با افزایش نرخ طلا و سکه در بازار، به نظر می‌رسد دارندگان سرمایه هدف بعدی سرمایه‌گذاری خود را پیدا کرده‌اند.

به گزارش کاماپرس، با کاهش نرخ سود بانکی و سردرگمی نقدینگی، بسیاری از مردم در روزهای پایانی سال 98 و ماه‌های ابتدایی سال 99، بازار بورس را بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری خود دیدند و با انتقال سرمایه خود به این بازار، موجب شدند این بازار رکوردهای دست‌نیافتنی را بشکند، به طوری که شاخص بورس امروز از مرز یک میلیون عبور کرد.

این بار اما با افزایش نرخ طلا و سکه، گروهی که بورس را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانستند یا دانش کافی برای مدیریت سهام را نداشتند، به بازار طلا هجوم آورده و در حال سرمایه‌گذاری نقدینگی خود در این بازار هستند.

در بازار طلا چه خبر است؟

به گفته محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر، باتوجه به نوسانات و شاخص بورس، میل به سرمایه‌گذاری و تمایل به خرید سهام در بورس افزایش یافته و این موضوع برای عده ای که در بورس فعال هستند و به مسائل بورس آشنایی دارند،‌ ممکن است جاذبه داشته باشد. در عین حال در بازار طلا، به‌خصوص شمش طلا، طلای آب شده و سکه شاهد افزایش خرید فقط به منظور سرمایه‌گذاری هستیم؛ این درحالی است که بخش صنعت طلا و جواهر با رکود زیادی همراه است و هیچ نوع مصنوعاتی به فروش نمی‌رسد.»

راز آسمان پایتخت

وی افزود: «قیمت‌ها از پنج‌شنبه هفته گذشته رو به افزایش بوده و همین افزایش هم باعث رشد نوسانی قیمت طلا و سکه شده است. باتوجه به نوساناتی که در قیمت طلا و انواع سکه رخ داده کمی پیش‌بینی درباره آینده قیمت‌ها دراین بازار مشکل شده است.»

به گفته کشتی‌آرای، قیمت سکه طرح قدیم با توجه به تقاضایی که برای این نوع سکه وجود دارد از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز