افزایش قیمت دلار چقدر گوشی موبایل را گران کرد؟

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران، قیمت گوشی به سبب آنکه تخصیص ارز واردات متوقف شده است و شرکت‌ها توانایی وارد کردن کالا ندارند، افزایشی شده است.

به گزارش کاماپرس، احسان بیات در رابطه با بازار موبایل توضیح داد: توقف تخصیص ارز واردات و تغییر رده گروه کالایی موبایل از 22 به 26 بر نرخ گوشی تاثیرگذار بوده است. تغییر رده کالایی سبب شده ارز تالار دوم به موبایل تعلق گیرد که قیمت آن نسبت به واردات با ارز نیمایی بالاتر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران افزود: فعلا ارز به گروه کالایی 26 هم تخصیص داده نشده و همین امر سبب شده تا موجودی کالاها کاهشی شود و قیمت‌ها به صورت اتوماتیک بالا رود. شرکت‌ها فعلا کالا را با قیمت مصوب عرضه می‌کنند اما تخصیص ارز بانک مرکزی به شرکت‌ها سبب می‌شود تا بازار در هفته پایانی سال متعادل شود.

بیات درباره قیمت موبایل در بازار گفت: قیمت‌ها به تخصیص ارز بستگی دارد، اگر تخصیص ارز به شرکت‌ها از سوی بانک مرکزی کم باشد قیمت‌ها نیز بالاتر می‌رود اما اگر میزان تخصیص مانند قبل باشد، قیمت کالا به اندازه افزایش ارز، گران خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

احسان بیات افزود: در حال حاضر قیمت‌ها حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا کرده و اگر ارز تالار دوم عرضه شود قیمت‌ها افزایشی می‌شود. قیمت مصوب سازمان حمایت، قیمت نهایی مصرف‌کننده خواهد بود اما احتمالا در کف بازار قیمت‌های گران‌تری نیز مشاهده شود.

براساس گزارش منتشر شده در ایلنا، عضو هیات مدیره اتحادیه فناوران اظهار کرد: اگر بانک مرکزی ارز تخصیص دهد قیمت‌ها به حالت قبل بر می‌گردد. در حال حاضر و به صورت غیررسمی قیمت موبایل تا 20 درصد بالاتر از قیمت مصوب است و قیمت مصوب هم به قیمت ارزی که هر واردکننده خریداری کرده باشد بستگی خواهد داشت. قیمت تمام شده کالا از سوی شرکت‌ها بین 2 تا 3 درصد اختلاف دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز