اشکال در هسته معاملاتی بورس را چگونه تشخیص دهیم؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

به گفته مدیرعامل شرکت فناوری بورس، اگر هسته اصلی معاملات در سازمان بورس یا کارگزاری مشکل داشته باشد، هیچ معامله ای در کارگزاری ها انجام نمی شود.
به گزارش کاماپرس، یکی از سوالات اصلی سهامداران در بازار سرمایه این است که چطور بفهمیم که سامانه معاملات سازمان بورس یا کارگزاری دچار مشکل شده است؟ با توجه به اظهارات روح الله دهقانی، مدیرعامل شرکت فناوری بورس تهران، تشخیص مشکل در سامانه کار سختی نیست و اگر هسته اصلی معاملات با مشکل مواجه باشد، هیچ معامله ای انجام نمی شود.
دهقانی اظهار می کند: این سامانه متشکل از سیستم های معاملاتی است که از زمان سفارش تا خرید سهم را در بر می گیرد، این سامانه سال 84 از خارج خریداری و سال 87 به بهره برداری رسیده است.
او ادامه می دهد: این سامانه بورس، فرابورس، بورس انرژی و بخشی از بورس کالا را پشتیبانی می کند، این سامانه به میزان رشد بازار توسعه نیافته است و تحریم ها هم بر توسعه این سیستم فشار می آورد، ما سعی می کنیم این مشکلات را رفع کنیم و برای بزرگ تر شدن بازار برنامه داشته باشیم.
به گزارش فارس، دهقانی می افزاید: بخشی از سامانه هم در اختیار شرکت های کارگزاری است، که اتفاقا آنها هستند که با کاربر نهایی در تماس هستند، اختلال در سامانه کارگزاری ها هم بعضا به سامانه معاملات ربط می دهند که امری نادرست است.

بازدهی چشمگیر بازار سرمایه

اهمیت تشخیص اشکال در هسته معاملات بورسی، زمانی دو چندان می شود که مشخص شود بازار سرمایه در بهار سالجاری با اقبال گسترده ای مواجه شده است، رضا نازی، تحلیلگر بازار سرمایه در این باره می گوید: بازار سرمایه همچنان با اقبال عمومی رو به رو است و نقدینگی به این بازار هجوم آورده و در این زمینه نیاز به هدفمند شدن این نقدینگی وجود دارد.
نازی اظهار می کند: بازدهی بازار بورس در سه ماه اخیر 148 درصد بوده، ضمن اینکه نقد شوندگی بازار بورس هم افزایش یافته است، جریان ورود نقدینگی در خردادماه صعودی بوده است و خالص ورود وجه نقد در این ماه 9 هزار میلیارد تومان بوده که در 3 ماه اخیر به بیش از 50 هزار میلیارد تومان رسیده است.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز