اسکناس 100 هزار تومانی تا پایان سال منتشر می شود

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اسکناس ۱۰۰ هزار تومانی و چند قطعه اسکناس دیگر تا پایان سال منتشر می شود.
به گزارش کاماپرس، حذف چهار صفر از پول ملی بعد از سال‌ها بحث و بررسی در اقتصاد ایران حالا با تصویب کلیات آن در مجلس به مرحله اجرا نزدیک شده است. بعد از انتشار تصاویری از اسکناس ۱۰ هزار تومانی جدید با ۴ صفر محو حالا نوبت انتشار اسکناس ۱۰۰ هزار تومانی است.

به گفته امیر شکری رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی پروژه ۱۰ هزار تومانی و ۱۰۰ هزار تومانی جدید در قالب بین نسلی طراحی شده که چهارصفر روی این اسکناس ها کمرنگ شده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

شکری ضمن تاکید بر اینکه اتفاق مثبت تولید این اسکناس ها، افزایش ویژگی های امنیتی اسکناس های فعلی است گفت:« یکی از ویژگی های امنیتی اجرایی شده در اسکناس های بین نسلی، نخ امنیتی متغیر رنگی است که این ویژگی در حال حاضر در اسکناس های مطرح دنیا در حال اعمال است و ویژگی های امنیتی بسیار بالایی دارد.»

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به اینکه طرح مابقی اسکناس‌ها نیز با توجه به مجوز اخذ شده تغییر می کند در ادامه به ایرنا گفت:« در حال حاضر طرح اسکناس های ۵ هزار تومانی، دوهزار تومانی و یک هزار تومانی به تایید ریاست کل محترم بانک مرکزی و وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رسیده و تا پایان سال جاری نیز شاهد رونمایی اسکناس های جدید خواهیم بود. اسکناس های ۱۰ و ۱۰۰ هزار تومانی تا پایان امسال به دست مردم خواهد رسید. »

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

رایانه کمک
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز