گوشی پوکو ایکس 5 بخریم یا ردمی نوت 12 ؟

گوشی پوکو ایکس 5 بخریم یا ردمی نوت 12
لست سکند

در میان گوشی‌های شیائومی، سری ردمی طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند که هر کدام با توجه به نیازی که دارند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. گوشی ردمی نوت 12 یک نمونه ویژه از این خانواده سرشناس است که با داشتن قابلیت‌های مختلف ظاهری، پردازنده قدرتمند، صفحه نمایش ویژه و دوربین باکیفیت بالا یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست خرید کاربران به شمار می‌رود. در این بین گوشی پوکو ایکس 5 قرار دارد که با ویژگی‌های منحصر به فرد خود در رقابت با گوشی ردمی نوت 12 است.

کاماپرس در این گزارش، گوشی پوکو ایکس 5 را با ردمی نوت 12 از جنبه‌های مختلف مقایسه خواهد کرد.

1-مقایسه طراحی دو گوشی پوکو ایکس 5 و ردمی نوت 12

گوشی شیائومی پوکو X5 Pro از پنل پشتی پلاستیکی ساخته شده به همین دلیل نگرانی‌ای برای جذب اثر انگشت ندارد. همچنین این گوشی جزو سری‌های هوشمند میان‌رده به شمار می‌رود که در لمس صفحه هم در سطح بالایی قرار دارد. علاوه بر آن صفحه نمایشگر این گوشی با داشتن یک لایه محافظ قوی در برابر خش و آسیب بسیار مقاوم بوده و همچنین دوربین آن با داشتن سه لنز و فلش LED در پنل پشتی کیفیت تصویر بالایی را در حین عکاسی و فیلمبرداری ایجاد می‌کند. در مقابل گوشی شیائومی از قاب پشتی پلاستیکی در ساختار ردمی نوت ۱۲ پرو خود استفاده کرده و بدنه‌ آن نیز از جنس پلاستیک می‌باشد. همچنین در این گوشی قسمت جلویی آن با شیشه محافظ گوریلاگلس پوشش داده شده تا از آسیب به دور باشد.

1-مقایسه طراحی دو گوشی پوکو ایکس 5 و ردمی نوت 12

2-مقایسه نمایشگر این دو گوشی

در مجموع هر دو این دو گوشی از نمایشگرهای بسیار خوبی برخوردار هستند که آن‌ها را در بین کاربران مختلف با نیازهای متفاوت محبوب و پرفروش می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند که کاربران یک گوشی مناسب برای گیم بازی کردن بخواهند یا برای تماشای فیلم‌ها، در هر صورت هر دو این گوشی‌ها می‌‌توانند رضایت کاربران را به خود جلب کنند. به طور کلی هم شیائومی از یک پنل حرفه‌ای ۶.۶۷ اینچی آمولد در گوشی پوکو خود استفاده کرده در حالی که از یک پنل 6.67 اینچی آمولد در نمایشگر ردمی نوت 12 پرو 4G استفاده شده که دارای رزولوشن 1080 در 2400 نیز می‌باشد.

راز آسمان پایتخت

3-مقایسه سخت افزار دو گوشی پوکو ایکس 5 و ردمی نوت 12

هر دو این گوشی‌ها از تراشه‌های قدرتمند برای کارایی بهتر استفاده شده است. به این صورت که در گوشی شیائومی Poco X5 Pro، پردازنده اسنپدراگون از چینش هشت هسته‌ای با فرکانس بالا بهره برده و با گرافیک بالایی که دارد برای تماشای ویدیو و فیلم مناسب است. در مقابل گوشی ردمی با استفاده از تراشه Snapdragon موجب بهبود قدرت عملکردی دستگاه در فعالیت‌های مختلف شده و با نگهداری شارژ نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری ارائه‌داده است. تراشه اسنپدراگون این گوشی با داشتن معماری 8 هسته ای از تمامی فعالیت‌های گوشی پشتیبانی می‌کند.

4-مقایسه دوربین این دو گوشی

گوشی پوکو ایکس ۵ پرو دارای سه لنز حرفه‌ای در ماژول پشتی خود است که ترکیب فوق‌العاده‌ای را برای عکاسی با این دوربین برای کاربران رقم می‌زند. علاوه بر آن دوربین واید با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های دوربین گوشی پوکو ایکس ۵ است. درمقابل گوشی ردمی نوت 12 شیائومی دارای لنز 108 مگاپیکسلی است که با ارائه عملکرد و کارایی حرفه‌ای و ترکیب هر 9 پیکسل در یک پیکسل، قادر است عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل را در اختیار کاربران قرار ‌دهد. علاوه بر آن این گوشی دارای قابلیت فوکوس خودکار  است و عکاسی در شب را نیز با بالاترین کیفیت فراهم می‌کند.

4-مقایسه دوربین این دو گوشی

5-مقایسه باتری دو گوشی پوکو ایکس 5 و ردمی نوت 12

شیائومی در زمینه باتری گوشی‌های میان‌رده مشابه هم عمل می‌کند به این صورت که هر دو این گوشی‌ها دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند که همراه با شارژر ۶۷ واتی عملکرد فوق‌العاده‌ای را در هر کدام از این دو گوشی ایجاد کرده است. به این ترتیب در جعبه گوشی هر کدام از آن‌ها یک شارژر ۶۷ واتی و کابل مرتبط وجود دارد. قیمت گوشی پوکو ایکس ۵ پرو 13 میلیون و 700 هزار تومان و گوشی 8 میلیون تومان است. بنابراین با توجه به اطلاعاتی که در مورد هر گوشی گفته شد و نیاز هر کاربر می‌توانند یکی از این دو را که بیشتر به کارشان می‌آید انتخاب و تهیه کنند.

اطلاع از قیمت روز موبایل با “بای صد”

فروشگاه اینترنتی بای صد با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه فروش عمده و جزئی گوشی موبایل و لپ‌تاپ، در سال 1393 نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت کرده است. برای مقایسه مدل‌های گوشی‌های دارای فست شارژ و اطلاع از قیمت روز موبایل می‌توانید به وبسایت بای صد به آدرس https://buy100.ir مراجعه یا شبکه‌های اجتماعی آن را دنبال کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم با این مجموعه، می‌توانید با شماره همراه 09903330822 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : بای صد
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “گوشی پوکو ایکس 5 بخریم یا ردمی نوت 12 ؟

  1. عادل عیدیان گفته:

    درود ، با تست ویژگی رنگ تصویر ، به نظر میآید پوکو همانند سامسونگ از اغراق رنگ جهت جذابیت ظاهری استفاده نموده در صورتیکه ویژگی رنگ در شیائومی ، به حالت طبیعی بسیار نزدیک است که این بسته به سلیقه کاربران و نوع کاربری آنها میتواند داشته باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز