اسکناس خودپردازها کجاست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

کمبود و نبود اسکناس در خودپردازها سب شده تا مردم سردرگم شوند و سوالی برایشان ایجاد شود که چرا نمی‌توانند از خودپردازها پول دریافت کنند.

به گزارش کاماپرس، به گفته بانک مرکزی مجموع اسکناس و مسکوک در اقتصاد ایران حدود 90 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به میزان نقدینگی بسیار پایین است و بخش اعظم آن نیز در اختیار بانک‌ها قرار دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

گفتنی است که تنها 8 درصد از دارایی 25 بانک ایران به صورت نقد و مابقی به صورت دارایی همچون ملک، طلا، ارز و غیره نگهداری می‌شود. شاید بتوان عدم ارائه پول توسط خودپردازها را نگه نداشتن پول نقد در بانک‌های کشور دانست.

علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی، در رابطه با کمبود اسکناس بانک‌ها و عدم تزریق پول به خودپردازها اشاره کرد: موردی برای کمبود اسکناس در بانک‌ها گزارش نشده و هیچ مشکلی از نظر تامین مالی در کشور وجود ندارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

براساس گزارش منتشر شده در اعتمادآنلاین، بانک ملت نیز چندی پیش اعلام کرد: بخشی از درآمد بانک برای ارائه خدمات نقدی است و منطقی نخواهد بود که این نوع خدمات کاهشی شود. ارائه پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز مانند قبل خواهد بود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام‌

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز