اجاره 500 میلیونی واحدهای تجاری در مناطق لوکس تهران

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شاید شما هم جزو افرادی باشید که سودای راه اندازی کسب وکاری در مناطق لوکس تهران را در سر می پرورانید. در این صورت بد نیست بدانید در اولین گام  برای اجاره واحد تجاری در این مناطق باید چقدر هزینه کنید.

به گزارش کاماپرس، بسیاری از جوانان جویای ثروت خصوصا آنها که دستی بر آتش تجارت و خرید و فروش دارند بر این باورند که راه اندازی یک کسب وکار – از بوتیک پوشاک گرفته تا موبایل فروشی و سوپرمارکت و نمایشگاه خودرو و بنگاه املاک و … – در شمال تهران بهترین راه ثروتمند شدن است. راه اندازی چنین کسب وکارهایی هزینه های اولیه ای دارد که مهم ترین آنها اجازه مغازه یا واحد تجاری است.

سرویس بازار روزنامه هفت صبح در این باره گزارش جذابی تهیه کرده است که در ادامه بخش هایی از آن را می‌خوانید: راه انداختن یک کسب و کار در محله های گران قیمت تهران تا ۵ میلیارد تومان سرمایه صرفاً برای پول پیش مغازه لازم دارد. چنین کسب و کاری باید ماهانه درآمد میلیاردی داشته باشد تا بتواند از پس اجاره مغازه بر بیاید. بررسی ۱۰ مورد از فایل های گرانقیمت رهن و اجاره واحد تجاری در تهران نشان می دهد مبلغ اجاره یک مغازه می تواند به ۵۵۰ میلیون تومان برسد. این یعنی برای اجاره کردن این مغازه باید حداقل یک میلیارد تومان در ماه درآمد داشته باشید چرا که مغازه ها نهایتاً ۵۰ درصد از درآمدشان را می توانند به اجاره محل کسب اختصاص دهند.

این روزنامه در ادامه قیمت و شرایط برخی واحدهای تجاری را در چند منطقه لوکس نشین تهران مرور کرده است.

1. واحد تجاری 300 متری در اندرزگو ؛ 4میلیارد تومان پیش ، 550 میلیون اجاره

راز آسمان پایتخت

واحد تجاری لوکس در بلوار اندرزگو یکی از گران ترین مغازه های تهران است که راهی بنگاه املاک شده. این واحد تجاری ۳۰۰ متری است و ۲۰ متر طول بر دارد و آنطور که صاحب آن می‌گوید ورودی  پله می‌خورد و سطح آن ۶ متر ارتفاع دارد.

این واحد تجاری علاوه بر زیربنای ۳۰۰ متری، ۸۰ متر بالکن هم دارد. این واحد تجاری دو سال است ساخته شده و نمای آن شیشه ای و کف پوشش از سنگ است. این واحد بزرگ متراژ ۱۲ جایگاه پارکینگ دارد که می تواند برای کارکنان واحد گزینه خوبی باشد.

البته اگر کسی بتواند از عهده مبلغ رهن و اجاره آن بر ‌آید چرا که مشتری باید همان اول کار ۴ میلیارد تومان ناقابل برای رهن پرداخت کند و هر ماه ۵۵۰ میلیون تومان اجاره بدهد. کسب و کاری که بخواهیم واحد تجاری لوکس را اجاره کند باید دست‌کم ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

2. واحد تجاری410 متری ؛5 میلیارد تومان پیش؛ 500 میلیون اجاره

410 متر مربع زیربنا مساحت یکی دیگر از واحدهای تجاری گران قیمت در تهران است. این مغازه در کامرانیه شمالی واقع شده و طول بر آن حدود ۴۰ متر است. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگ جلوه خوبی به این واحد داده. ساختمان نوساز است و هنوز کسی کسب و کارش را در این واحد راه نیانداخته و مشتری آن اولین کسی خواهد بود که از این واحد تجاری پول در می آورد. او باید ماهانه حدود یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا پرداخت اجاره ۵۰۰ میلیونی برایش بصرفد. صاحب این واحد می‌گوید ارتفاع سقف این واحد ۷ متر است و ۲۰۰ متر بالکن دارد.

3. واحد تجاری 440 متری در قیطریه؛ 2/5 میلیارد پیش ، 250 میلیون اجاره

محله قیطریه پر از آگهی های اجاره واحدهای تجاری است که هرکدام ارقام نجومی خاص خودشان را دارند. یک مورد آن مربوط به یک واحد تجاری ۳۰ سال است . با اینکه ۳۰ سال از ساخت آن می‌گذرد اما همچنان صاحب مغازه می‌خواهد برای این واحد تجاری دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول پیش بگیرد، تازه مستاجر باید به ۲۵۰ میلیون تومان اجاره بدهد . آنطور که در جزئیات آگهی آمده این واحد تجاری ۴۴۰ متر مربع زیربنا دارد و ۱۴۰ متر مربع بالکن. ارتفاع سقف آن هشت و نیم متر است و ۳ بر رو به خیابان دارد. نمای شیشه ای و کفپوش سنگ که پای ثابت واحدهای تجاری است.

4. واحد تجاری 280 متری در پاسداران؛ 2 میلیارد تومان پیش، 230 میلیون اجاره

اغلب واحدهای تجاری گران قیمت که در فهرست آگهی بنگاه‌های املاک پیدا می شوند بالاتر از ۴۰۰ متر مربع زیربنا دارند اما در بین شان واحدهایی هستند که با زیربنای ۲۸۰ متری رهن و اجاره نجومی دارند. یک نمونه آن مغازه ای در محله پاسداران است این مغازه ۲۸۰ متری ۱۵۰ متر بالکن دارد . ساختمان نوساز است و مستاجر آن اولین کسی خواهد بود که کسب و کارش را در این واحد تجاری راه می‌اندازد. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگ در کنار کولر پکیج و گاز از ویژگی هایی است که صاحب آگهی برای این واحد تجاری برشمرده است. این واحد تجاری ۱۶ پارکینگ دارد طول بر این واحد به خیابان ۶۰ متر است و صرفاً یک بر رو به شمال دارد.

5. واحد تجاری 460 متری در ملاصدرا؛ 240 میلیون از دم اجاره

در ملاصدرا نرسیده به اتوبان کردستان یک واحد تجاری نوساز قرار است میزبان یک کسب و کار جدید باشد. کسب و کاری که بتواند ماهی ۵۰۰ میلیون تومان در بیاورد تا پرداخت اجاره ۲۴۰ میلیون تومانی برای صرفه داشته باشد. نقطه قوت این واحد نسبت به دیگر فایل های عجیب و غریب اجاره واحد تجاری این است که مستاجر لازم نیست در ابتدای کار سرمایه میلیاردی به عنوان پول پیش در اختیار صاحب مغازه بگذارد. این واحد نوساز ۴۶۰ متر زیربنا دارد اما طول بر آن فقط ۱۰ متر است و از یک طرف نمای ترکیبی رو به خیابان دارد. همانطور که در جزئیات آگهی آمده ارتفاع این واحد تجاری 8 متر است و ۲۷۶ متر مربع بالکن دارد. مالک واحد گفته 30 جایگاه پارکینگ در طبقات زیرزمین برای این واحد تجاری در نظر گرفته شده است. مستاجر می تواند به جای ۲۴۰ میلیون تومان اجاره کامل از تبدیل رهن و اجاره استفاده کند و با پرداخت پول پیش،  کمی از مبلغ اجاره را کاهش دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار املاک تجاری، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “اجاره 500 میلیونی واحدهای تجاری در مناطق لوکس تهران

  1. سام گفته:

    آخه کدوم سایت خبری از هر قماشی دیدید که تبلیقاتی که دائم در حال عوض شدن و چشمک زدن هستند را طوری کروی خبر اصلی بیان که اصلا خبر قابل خوندن نیست؟؟؟؟؟؟!!!!!! اقلآ نیاورده مغزتونو بکار بندازید چهارتا سایت خبری از خارج از کشور را هم ببینید و شاید یه چیزی یاد گرفتید و امثال من که خارج از کشور مشتاق خوندن اخبار ایرانی به زبان فارسی هستم با دیدن چنین سایتهایئ که اصلا ارزشی به خواننده اخبار نمیدن و با چندتا فحش و نفرین ببندند و وقتی اسم سایتهایئ امثال شمارو میبینند فوری عوضش کنند و رد شن.

    • مجتبی کاوه گفته:

      مخاطب گرامی ! با این که انتقاد شما با لحن و ادبیات یک انسان عصبانی بیان شده بود که روش خوبی برای بیان انتقاد نیست ، نقد شما را منتشر کردیم و از دوستان واحد بازرگانی کاماپرس هم درخواست می کنیم به این انتقاد رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز