ابرماشین 1100 اسب بخاری که با زباله های پلاستیکی کار می کند

ژیوار

برتون یک شرکت معروف ایتالیایی است که در زمینه طراحی خودرو فعالیت می کند. این شرکت به تازگی و به مناسبت صد و دهمین سالگرد تأسیسش، یک ابرماشین طراحی کرده است که 1100 اسب بخار نیرو و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این خودرو که اسم GB110 روی آن گذاشته شده، نخستین ماشین عملکرد بالا است که با سوخت حاصل از زباله های پلاستیک کار می کند و فقط 33 دستگاه از آن تولید خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت برتون (Berton) سابقه درخشانی در زمینه طراحی خودروهای مطرح دارد و طراحی خودروهایی مانند لامبورگینی کانتاک، آلفارومئو مونتریل، استون مارتین DB2/4 برتون اسپایدر و لامبورگینی میورا در کارنامه این شرکت دیده می شود.

شرکت برتون نهایت تلاشش را به عمل آورده است تا GB110 بتواند در جایگاه یک ابرماشین قرار بگیرد. در واقع، این خودرو یک اثر هنری به شمار می آید که عملکردی نفس گیر دارد و حال و هوای خودروهای برتون در دهه های 60 و 70 میلادی نیز در آن حس می شود.

برتون تاکنون جزییات فنی مربوط به موتور را اعلام نکرده است ولی این موتور در کنار یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک قرار می گیرد که نیرو را به هر چهار چرخ منتقل می کند. موتور احتراقی این ابرخودرو که 1100 اسب بخار نیرو و 1100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، باعث می شود GB110 ظرف 2.79 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست بیابد. حداکثر سرعت نیز 380 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

دریان سفر امید

تیم طراحی شرکت برتون اطمینان حاصل کرده است که بار تولید چنین نیرو و عملکرد بالایی بر دوش طبیعت گذاشته نشود. بتون با همکاری شرکت سلکت فیول روشی را توسعه داده اند که زباله های پلاستیکی (پلی کربنات) را به سوخت تبدیل می کند. این شرکت ها معتقدند برای کاستن از آلودگی هوا باید راه حل های متفاوت و جدیدی ابداع کرد و فناوری های مختلف را با هم ترکیب نمود. به همین منظور، زباله های پلاستیکی می توانند منبع خوبی برای تولید سوخت باشند و خودروهایی که این سوخت را مصرف می کنند با استاندارد آلایندگی یورو 6 مطابقت خواهند داشت.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
تهران آهن
آریاپی
روکش مارال
آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز