ابتلای یک ببر به ویروس کرونا

ببر
ژیوار

نادیا، ماده‌ببر چهارساله که در باغ‌وحش برونکس در شهر نیویورک آمریکا نگهداری می‌شود، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

به گزارش کاماپرس، مسئولان باغ‌وحش برونکس در بیانیه‌ای اعلام کردند که پس از مشاهده سرفه‌های خشک در این ببر مالایی از او آزمایش کرونا گرفتند. پس از اینکه نتیجه آزمایش نادیا مثبت اعلام شد، آنها از پنج ببر و شیر دیگری که در این باغ‌وحش نگهداری می‌شوند نیز آزمایش گرفتند که نتیجه آزمایش همه آنها منفی بود.

به گفته مسئولان باغ‌وحش، آنها از حیوانات با حساسیت نگهداری می‌کنند. اگرچه اشتهای آنها کم شده است اما نگهبانان با هوشیاری زیادی مراقب رفتارهای حیوانات هستند. هنوز مشخص نیست که چگونه این بیماری به نادیا منتقل شده‌اند اما به نظر می‌رسد یکی از کارمندان باغ وحش ناقل این ویروس بوده است. آنها پیش‌بینی کرده‌اند که نادیا به زودی بهبودی کامل خود را به دست آورد.

باغ وحش برونکس از تاریخ 16 مارس به روی عموم مردم بسته شده است. وزارت کشاورزی آمریکا به بیماران و افراد ناقل ویروس کرونا توصیه کرده تا حد امکان از تماس با حیوانات از جمله حیوانات خانگی خودداری کنند.

دریان سفر امید

آنتونی فوچی، مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا روز یکشنبه درباره گسترش ویروس کرونا در این کشور هشدار داد و گفت: هفته بدی پیش روی آمریکا قرار دارد. او در مصاحبه‌ای که با سی‌بی‌اس انجام داد در پاسخ به این سوال مجری گفت: هفته بدی خواهد بود. اگر به روند پیش‌بینی‌های نمودارها نگاه بکنید و فراز و فرودهای آنها را بررسی کنید می‌بینید که ما شاهد ادامه سیر صعودی خواهیم بود. فوچی البته ابراز امیدواری کرد که طی یک هفته این نمودار مسطح شده و پس از آن نزولی شود.

مسئولان آمریکا یکشنبه اعلام کردند که 1340 مورد مرگ جدید ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، شمار قربانیان آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 9171 نفر رسیده است و 323516 نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر
سازگار ارقام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز