آیفون 13 پرو با پرومکس چه فرقی دارد؟

اپل چند سالی است که همراه با معرفی سری جدید آیفون‌هایش، نسخه‌هایی پیشرفته‌تر و البته بزرگ‌تر را با پسوندهایی چون پلاس و پرومکس عرضه می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار موبایل اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امسال هم هنگام رونمایی از خانواده آیفون 13، آیفون 13 پرو و پرومکس هم رونمایی شدند. اما فارغ از تفاوت این دو آیفون با هم‌نسلانشان، تفاوتشان با یکدیگر چیست؟

آیفون 13 پرو؛ کوچک‌تر و سبک‌تر

تنها تفاوت ظاهری 13 پرو و پرومکس، در ابعادشان است. آیفون 13 پرو کمی کوچک‌تر است و از آنجا که صفحه نمایش و باتری کوچک‌تر دارد؛ سبک‌تر نیز است. اما هر دو، دارای پشت شیشه‌ای، گوریلا گلس هستند و ضد آب طراحی شده‌اند.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

آریاک سفر

صفحه نمایش؛ تراکم پیکسلی یکسان، وضوح متفاوت

آیفون 13 پرومکس و 13 پرو تفاوت چندانی در صفحه نمایش هم ندارند. صفحه نمایش 13 پرومکس 6.7 اینچ است و کمی از 13 پرو 6.1 اینچی بزرگ‌تر است اما هر دو دارای پنل‌های با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند و تا هزار و 200 نیت، روشنایی دارند.

تراکم پیکسلی گوشی‌ها، مشابه است اما با این وجود، وضوح تصویرشان تفاوت دارد. رزولوشن پرو مکس ۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل است، در حالی که پرو دارای ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل است.

دوربین‌های مشابه آیفون 13 پرو و پرومکس

این گوشی‌ها دارای سه سنسور دوربین با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل هستند؛ یک دوربین اصلی، یک لنز تله فوتو و یک لنز سوپر واید.

گفتنی است که از یک اسکنر TOF 3D LiDAR هم برای ای‌آر بهره‌مند شده‌اند. در قسمت جلویی این دو آیفون پرچمدار، یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور اس ال 3دی برای تشخیص سه بعدی چهره وجود دارد.

تفاوت اصلی؛ باتری‌های آیفون 13 پرو و پرومکس

آیفون 13 پرو دارای ظرفیت باتری سه هزار و 125 میلی‌آمپر ساعتی است، در حالی که 13 پرو مکس از باتری چهار هزار و 373 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این یک تفاوت مهم بین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس و البته بین آیفون 13 پرومکس و سایر آیفون‌ها است، چراکه آیفون 13 پرومکس اولین تلفن هوشمند اپل با باتری بالای 4 هزار میلی آمپر ساعت به شمار می‌رود.

قیمت iphon 13 pro  و iphone 13 promax

آیفون 13 پرومکس، اکنون بسته به مقدار حافظه‌اش از 42 میلیون تا 48 میلیون تومان قیمت دارد و قیمت آیفون 13 پرو، 40 تا 42 میلیون تومان است. باتوجه به اینکه تفاوت اصلی سری پرو آیفون ۱۳ در ابعاد، سایز نمایشگر و طول عمر باتری خلاصه می‌شود، می‌توان بر اساس ترجیحات و قیمت، یکی از این دو را انتخاب کرد.

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز