آغاز احداث 54 هزار واحد مسکن ملی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی در نشست ویدئوکنفرانسی که در خصوص میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی با مدیران کل راه وشهرسازی برگزار شد، گفت: طبق آخرین آمار، ۳۰۰ پروژه که معادل ۵۴ هزار واحد مسکونی است آغاز شده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده  گفت: از زمان آغاز طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۷۷ هزار واحد زمین به شکل گروهی به واجدان شرایط واگذار شده است که حدود ۴۷ هزار واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن در  استان‌ ها و ۳۱ هزار واحد در شهرهای جدید است.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: مقرر شده است تا از این ۷۷ هزار واحد، واحدهایی که قابلیت افتتاح دارند توسط استان‌ها و شهرهای جدید به ستاد معرفی شوند.

وی افزود: در حال حاضر، زمین ۳۸ هزار واحد دیگر نیز آماده واگذاری است که در مجموع ۱۱۵ هزار واحد برای ساخت مسکن به شکل گروهی آماده واگذاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طبق آخرین آمار، ۳۰۰ پروژه که معادل ۵۴ هزار واحد مسکونی است آغاز شده است. همچنین مقرر شده تا اسامی و مشخصات ۷۷ هزار واحدی که به شکل گروهی زمین به آنها واگذار شده به همراه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در سامانه اقدام ملی مسکن وارد شود.

راز آسمان پایتخت

محمودزاده گفت: از حدود ۴۷۰ هزار نفری که واجد شرایط دریافت مسکن ملی شناسایی شدند۶۵ هزار نفر افتتاح حساب کردند. مقرر شده است تا از سامانه اقدام ملی مسکن پیامکی به واجدان شرایط باردیگر ارسال شود.

وی افزود: همچنین سایر دستگاه ها نیز این پیامک را ارسال کنند و در مطبوعات و صداوسیمای محلی طی ۱۵ روز با تبلیغ فراگیر همه افراد متقاضی مسکن ملی در این برنامه مشارکت داشته باشند.

محمودزاده با اشاره به اعلام آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای احداث مسکن ملی، گفت: مقرر شده تا اراضی موردنظر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی قراردادی به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ساخت و ساز واگذار شود. همچنین زمین ۲۰ هزار واحد به شرکت بازآفرینی و ۳۰ هزار واحد دیگر نیز به شهرهای جدید برای ساخت و ساز واگذار خواهد شد که در مجموعه ۱۵۰ هزار واحد مسکن ملی نیز به این شیوه انجام می شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز