آشنایی با پروفیل سی فولادی + جدول قیمت روز بازار آهن آلات 18 اردیبهشت 1402

پروفیل سی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

در معماری، مهندسی سازه یا ساختمان، پروفیل یک تیر یا میله افقی است که برای پشتیبانی سازه، معمولاً در سقف، استفاده می‌شود. این محصولات بیشتر در ساختمان‌های فلزی استفاده می‌شوند، اگرچه گاهی اوقات و در شرایط خاص در سازه‌های چوبی نیز مورد مصرف قرار می‌گیرند.

به گزارش کاماپرس، چندین نوع پروفیل وجود دارد. آن‌ها را بر اساس شکل و ماده‌ای که از آن ساخته شده‌اند به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌کنند. پروفیل‌های مختلف برای اهداف متفاوتی از جمله حمایت ساختاری از دیوارها یا کف استفاده می‌شود. بدون آن‌ها، هیچ چارچوبی برای قرار دادن ورق روی پشت بام وجود ندارد و همین امر باعث می‌شود که پروفایل‌ها برای ساختار سقف حیاتی باشند. کاماپرس در ادامه، شرحی کامل‌تر از پروفیل‌ها به ویژه نوع سی می‌پردازد.

روش‌های ساخت پروفیل فولادی در یک نگاه

پروفیل فولادی معمولاً از فولاد سرد ساخته می‌شود و به اندازه کافی نازک است. فولاد سرد شده با نورد یا فشار دادن ورق‌های نازک فولاد به شکل دلخواه تشکیل می‌شود. این روش برای سازنده نسبت به فولاد نورد گرم به جهت هزینه کمتر و استفاده آسان‌تر، ارجحیت دارد. پروفیل‌هایی که از فولاد گالوانیزه گرم با روکش ساخته می‌شوند سازگاری خوبی در محیط‌های در معرض دید از خود نشان می‌دهند. در این روش برای دوام بیشتر، یک لایه رنگ نیز در خارج آن اعمال می‌کنند. ترکیب فلز روی و رنگ، باعث اثر هم‌افزایی در برابر خوردگی به میزان تقریباً دو برابر حالت عادی ایجاد می‌کند.

پروفیل سی چه کاربردهایی دارد؟

پروفیل‌ها اهمیت فزاینده‌ای در کارهای ساختمانی دارند. این محصولات فولادی به شکل حرف سی هستند و علاوه‌بر پوشش سقف، پروفیل‌های سی اغلب برای حمایت سازه در دیوارها و به عنوان تیرچه‌های کف استفاده می‌شوند. این پروفیل‌ بدون نیاز به حفاری یا برش جانبی، با دوام بالا در سایزهای 16، 18، 20، 22 و 24 مورد مصرف قرار می‌گیرند. قیمت پروفیل سی همانند سایر محصولات بازار آهن تحت تاثیر رخدادهای سیاسی و اقتصادی در سطح ایران و جهان تغییر می‌کند. کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نوسانات قیمت محصولات فولادی و دریافت مشاوره با کارشناسان آهن ملل اصفهان در ارتباط باشند.

جدول زیر شامل هزینه روز تعدادی از محصولات فولادی می‌شود:

راز آسمان پایتخت

 

منبع: https://ahanmelal.com/steel-profile-square-tube/c-purlin-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز