آشنایی با لوله سیاه و نحوه محاسبه قیمت آن

تورهای مسافرتی لحظه آخر

لوله سیاه یا لوله درزدار، یکی از مقاطع فلزی مقرون به صرفه در استفاده‌های صنعتی از جمله انتقال سیالات پرفشار است. این نوع از لوله به وفور در بازار عرضه می‌شود و قیمت لوله سیاه نیز نسبت به لوله‌های مشابه کمتر است.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی انواع لوله سیاه و کاربردهای آن، نحوه محاسبه و قیمت‌گذاری این لوله را بررسی کرده است.

لوله سیاه چیست؟

لوله درزدار سیاه و یا لوله درز جوش، نوعی از لوله فولادی است که به دلیل رنگ خاص آن به لوله سیاه معروف شده است. این لوله به دلیل فرآیند خاص تولید در حرارت بسیار بالا و به روش نورد گرم، رنگ مات و تیره به خود می‌گیرد. در واقع لوله‌های سیاه، حاصل جوش خوردن دو ورق به یکدیگر بوده و درزدار نامیده شدن این لوله‌ها نیز به دلیل وجود خط جوش در طول لوله است.

لوله سیاه - آهن ملت

کاربردهای لوله سیاه در صنعت

لوله سیاه یکی از مقاطع پرکاربرد در صنعت است و دلیل آن نیز مناسب بودن لوله سیاه برای انتقال انواع گازها و مایعات مانند نفت، گاز و آب است. همین ویژگی، لوله سیاه را به یک محصول فولادی پرکاربرد در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز تبدیل کرده است. این لوله‌ها در ساخت مخازن تحت فشار نیز کاربرد داشته و علاوه بر این در موتورخانه‌ها و سیستم گرمایشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در صنایع متنوعی همچون گازرسانی، کشتی سازی، خودروسازی، کشاورزی و صنایع نظامی نیز شاهد استفاده بسیار زیاد از لوله درزدار هستیم. لوله سیاه برای محافظت از سیم های برق نیز استفاده می‌شود و در ساخت سازه‌ها همانند داربست‌ها کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

دلیل پرکاربرد بودن لوله سیاه

دلیل استفاده زیاد از لوله سیاه را باید در قابلیت‌‌های زیاد در کنار قیمت نسبتا ارزان آن دانست؛ به طوریکه استفاده از آن در پروژه‌های مختلف صنعتی و ساختمانی صرفه اقتصادی دارد. قیمت لوله سیاه صنعتی نسبت به سایر لوله‌ها ارزان‌تر است.

لوله‌های سیاه درزدار دارای استحکام بسیار بالا و دوام بیشتر در هر شرایط محیطی است. این لوله‌ها در انواع سبک و سنگین به بازار عرضه می‌شود و به علت قابلیت اتصال آسان، سرعت کار روی پروژه‌های صنعتی را افزایش می‌دهد. لوله‌های درزدار در صورت بروز ایراد، به راحتی قابل تعویض است.

قیمت لوله سیاه-کاماپرس

نحوه قیمت‌­گذاری لوله سیاه

قیمت لوله سیاه بر اساس برند و کیفیت تولید تعیین می‌شود. انواع بسیار متنوعی از لوله سیاه در بازار موجود است و واحدهای صنعتی مختلفی در ایران این محصول را در اندازه‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌کنند. همچنین نوع ماده اولیه استفاده شده برای تولید لوله درزدار و روش تولید نیز قیمت نهایی را مشخص می‌کند. در این میان، تغییرات قیمت ورق‌های فولادی و نوسانات نرخ ارز نیز باعث می‌شود که قیمت لوله سیاه به صورت روزانه تعیین شود. میزان تقاضای این محصول در بازار بسیار بالاست و کفه تقاضای لوله سیاه بر عرضه آن سنگینی می‌کند. قیمت لوله سیاه بر اساس اندازه لوله نیز تعیین می‌شود. برای نمونه قیمت لوله درزدار 12 اینچ با قیمت لوله درزدار 8 اینچ متفاوت است.

به دلیل نوسانات قیمتی، توصیه می‌شود که قبل از خرید، قیمت این محصول فولادی را از شرکت‌های عرضه کننده و سایت‌های فروش آنلاین محصولات فولادی استعلام گرفت.

دلیل تفاوت قیمت لوله سیاه سبک و سنگین

تفاوت اصلی لوله‌های سیاه درزدار سبک با لوله سیاه درزدار سنگین، ضخامت ورق استفاده شده در آنها است. بر همین اساس، تفاوت قیمت لوله سیاه سبک و لوله سیاه سنگین را باید در تفاوت ضخامت و متفاوت بودن کاربردهای این دو لوله دانست. حوزه استفاده لوله سیاه سبک در مصارفی همچون گازرسانی خانگی و آبرسانی است؛ در حالیکه لوله سیاه سنگین در محیط‌‌های پرفشار مانند پتروشیمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که نیاز به استفاده‌ خاص از لوله سیاه ندارید، بهتر است که نوع سبک را برای خرید انتخاب کنید؛ چراکه این لوله نسبت به لوله سیاه سنگین، قیمت کمتری داشته و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

قیمت لوله سیاه-کاماپرس

استعلام قیمت لوله سیاه از “آهن ملت”

سایت آهن ملت متعلق به شرکت توان کاوش شکیبا، به عنوان یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه خرید و فروش انواع آهن آلات و مقاطع فولادی است. این شرکت خدمات خود را به صورت آنلاین و طریق وبسایت آهن ملت به آدرس https://ahanmelat.com ارائه می‌دهد. اعلام قیمت لحظه‌ای انواع مقاطع فولادی و خرید و فروش انواع آهن آلات از طریق این سایت یا از طریق تماس با شماره تلفن 02167103 امکان­پذیر است.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملت
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز