آشنایی با عینک ایمنی طبی

عینک ایمنی طبی
تورهای مسافرتی لحظه آخر

رعایت نکات ایمنی و محافظت از سلامتی خود، در تمام لحظات زندگی ضروری است و بهتر است به آن توجه زیادی شود. حال اگر در یک محیط کاری و شرایط سخت کار می‌کنیم، این محافظت از سلامتی و دقت باید افزایش یابد تا بدون هیچ گونه خطر و آسیبی به خود، کار را به اتمام برسانیم.

به گزارش کاماپرس، خوشبختانه لوازم ایمنی، به خصوص عینک ایمنی کار بسیار متنوع همراه با امکانات خیلی زیاد وارد بازار شده که به راحتی می‌توان با کمک آنها از اعضای بدن در برابر مواد شیمیایی، مصالح و سایر خطرات احتمالی جلوگیری کرد. یکی از مزیت های لوازم ایمنی کار و همچنین عینک کار جدید که تولید می‌شوند، زیبایی ظاهری علاوه بر کارایی آنهاست. همگی می دانیم که در زمان حضور در محیطهای صنعتی ، پزشکی و آزمایشگاهی باید لوازم ایمنی مناسب به همراه داشته باشیم. یکی از مهمترین ها در این میان ، عینک ایمنی است. زیرا حفاظت بهینه و مناسب ازسلطان بدن یعنی چشمها ، از اهمیت بسزایی برخوردارست. بسته به کاری که در دست انجام داریم باید از عینک ایمنی آزمایشگاهی یا سنگزنی با لنز شفاف ، و یا عینک جوشکاری یا عینک کوره با لنز بسیار تیره ، استفاده کرد. اولی فقط از برخورد اجسام ریز به چشم جلوگیری می کند ولی دومی حفاظت اشعه ای هم انجام می دهد.

تکلیف افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند چیست؟

به گزارش ایسنا، اما سوالی در اینجا مطرح می شود : تکلیف افرادی که از عینک طبی استفاده می کنند، چیست ؟ آیا می توانند بطور همزمان از عینک طبی و عینک ایمنی استفاده کنند ؟ پاسخ هم منفی است و هم مثبت ! منفی از این جهت که عینک ایمنی را نمی توان روی عینک طبی قرار داد و استفاده کرد. و مثبت از این جهت که یک نوع خاص از عینک ایمنی موجودست که اینکار را انجام می دهد. به این صورت که قدری حجم بزرگتری دارد و می تواند روی عینک طبی سوار شود مانند یک قاب. این محصول عینک ایمنی طبی یا اصطلاحا روعینکی نامیده می شود و تمام مشخصات فیزیکی یک عینک ایمنی را داراست. مثلا بدنه و لنز عینک از پلی کربنات مقاوم و نشکن تولید شده است. بنابراین دوستانی که از عینک طبی استفاده می کنند می توانند بطور همزمان عینک ایمنی هم داشته باشند.

راز آسمان پایتخت

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز