آشنایی با رول فولاد خام و کاربرد آن

رول فولاد خام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

صنایع و بخش‌هایی که به ورق‌های فولادی نیاز دارند، از فولاد ورق خام استفاده می‌کنند. تولید این نوع ورق‌ها به دو شیوه گرم و سرد انجام می­شود که ظاهر آنها بسته به شیوه تولیدشان متفاوت است.

به گزارش کاماپرس، ورق فولادی خام به دلیل ظرافت و شکل ظاهری مناسب­شان برای صنایع حساس از نظر ظاهر کاربرد دارد. ضخامت استاندارد ورق فولاد خام از 1.5 تا 100 میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. هم اکنون رایج‌ترین روش برای ساخت انواع ورق‌های فلزی، روش نورد است. در این روش، ابتدا فولاد به صورت قالب‌های آماده درآمده که اصطلاحا آن را شمش‌های فولادی می‌نامند.

در واقع این شمش‌ها وارد فرآیند نورد می‌شوند و به شکل ورق فولادی خام درمی‌آیند. در فرآیند نورد، شمش‌های فولادی از بین غلتک‌ها عبور کرده و همین کار باعث کم شدن ارتفاع و افزایش عرض آن‌ها می‌شود. به منظور تبدیل ورق فولادی خام به شکل بازاری، این کار در چند مرتبه انجام می‌شود و در هر مرحله تعداد غلتک‌ها زیاد شده و فاصله بین آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

در این گزارش، روش تولید رول فولاد خام و پرکاربردترین آنها شرح داده شده است.

رول فولاد خام-کاماپرسروش تولید رول فولاد خام

ورق‌هایی که از فرآیند نورد سرد به دست می‌آیند، کیفیت سطحی مناسبی دارند. این ورق‌ها براق و صیقلی بوده و برای بسیاری از صنایع که شکل ظاهری برای آنها حائز اهمیت است، کاربرد دارند. ورق‌های فولاد خام که به روش نورد گرم تولید می‌شوند، در دماهای بالای 1000 درجه سانتی ­گراد حرارت می‌بینند. دمای بالا باعث می­شود که فولاد نرم شود و فرآیند نورد، راحت‌تر انجام شود، اما این گرما باعث می‌شود که زغال و دیگر ذرات در سطح ورق فولاد خام قرار گرفته و ناهمواری‌هایی روی آن‌ ایجاد شود؛ بنابراین این نوع ورق‌ها برخلاف مدل قبلی، سطح صاف و همواری ندارند.

راز آسمان پایتخت

پرکاربردترین گرید رول فولاد خام

ورق فولادی خام در گرید و درجه­های مختلف تولید می‌شود که پرکاربردترین آنها ck 45 و ck 35 است. ورق ck 45 که در بازار به نام ورق آلیاژی یا ضدسایش شناخته می‌شود، کاربرد زیادی در صنایع مختلف و به­ ویژه خودروسازی دارد. ورق ck 45 موجود در بازار ایران اغلب تحت فرآیند سخت کاری سطحی یا کربن قرار می‌گیرد تا به سختی مورد نظر برسد. معمولا در مواردی که ورق فولاد خام باید مورد استفاده قرار گیرد و ورق سختی زیادی داشته باشد، از این گرید استفاده می‌شود. معمولا ورق مذکور در بازار ایران در ضخامت‌های متنوع 0.5 تا 80 میلی‌متری استفاده می‌شود. ورق ck 35 نیز به حالت شیت و رول در بازار عرضه می‌شود. بسته به برند تولیدکننده، ابعاد ورق خام فولادی با گریدهای مذکور متفاوت است.

رول فولاد خام-کاماپرس

از کجا رول فولاد خام بخریم؟

در صورتی که فردی ساکن ایران باشد و مایل به خرید رول فولاد خام باکیفیت در هر گریدی باشد، بهتر است که به وبسایت گروه فنرسازی هنر به آدرس honar-co.com سر بزند. این مجموعه در سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون در راستای تولید انواع فنر، رول، پیچ و امثال آن کار می‌کند.

اگر مایل به دریافت مشاوره و گفت و گو با کارشناسان این مجموعه هستید، بهتر است ابتدا با آن‌ها تماس بگیرید یا در صورت نیاز، به صورت حضوری مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را درباره خرید محصولات فولادی کسب کنید. کارشناسان گروه فنرسازی هنر در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 تا 17 پاسخگوی مشتریان هستند. همچنین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع فنر و محصولات فولادی و آهنی دیگر هستید، می‌توانید به وبلاگ این مجموعه مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : صنایع آلیاژی هنر
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز