آشنایی با تنگه های ایران برای سفری مهیج

تنگه
تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگرچه انسان موجودی اجتماعی است؛ اما گاهی نیاز دارد که از جماعت فاصله بگیرد و خود را به دل طبیعت بسپارد. این امر به خصوص پس از یک سال کاری، مواجهه با فشار اقتصادی و دست و پنجه نرم کردن با انبوه مشکلات اجتماعی پررنگ‌تر می‌شود. اگر این وضعیت را دارید و به جای جاذبه‌های معمول گردشگری برای سفر خود به دنبال جاهای بکر ایران می‌گردید؛ همراهی ما تا انتهای این نوشته خالی از لطف نخواهد بود؛ با ما همراه باشید.

به گزارش کاماپرس، تنگه‌ های ایران هرکدام زیبایی خاص و منحصربه‌فردی دارند. برخی پر از سرسبزی، با رودهای خروشان و آبشارهای زیبا هستند و برخی دیگر نمادی از هنر کم‌نظیر طبیعت. هنری که سنگ‌ها و کوه‌های سخت را به زیباترین شکل درآورده است.
انگار طبیعت آرام و باحوصله سال‌ها نشسته و هر بار قطعه و تکه‌ای از سنگ‌ها و کوه‌ها را تراشیده و از پس این سال‌ها تابلویی اعجاب‌آور و اثری هنری خلق کرده است.
اثری که خودش با نگاه به آن لبخندی از سر رضایت می‌زند و همین لبخند، روحی تازه به سنگ‌های بی‌جان و صخره‌ها می‌دهد. طبیعت، هنر خود را در گوشه‌گوشه ایران برای ما سخاوت‌مندانه به نمایش گذاشته است. این زیبایی‌ها کم نیستند. تنگه‌هایی که هر کدام را باید ساعت‌ها دید و طی کرد. در سایت گلونی این تنگه ها را به درستی معرفی کرده‌ایم. مثل شیرز کوهدشت در لرستان.
تنگه‌ شیرز را باید روزها درنوردید
روزها به سنگ‌ها، صخره‌ها و کوه‌های سربه فلک کشیده نگاه کرد. گاهی در اوج و از نگاه یک عقاب سرزمین زیر پا را دید و گاهی در میان باریکه‌ها و نهرهای کوچک و خنک و زلال به بالا و شکوه دیواره‌ها نگریست. شیرز را نمی‌شود بیان کرد، باید دید و لمس کرد.
ایسنا در گزارشی افزود: اگر فقط عکسی از یک تنگه باشکوه و فوق‌العاده زیبا ببینید و ندانید این مکان زیبا کجاست، احتمالاً ذهن‌تان به سمت کشورهای اروپایی، جنگل‌های استوایی و طبیعت آمریکا خواهد رفت.
اما وقتی نام این مکان را بشنوید متعجب خواهید شد که در ایران چنین جایی هست.
جایی مثل تنگه رغز در استان فارس، در همین ایران.
کشوری چهارفصل که زیبایی‌هایش تمامی ندارد.
در استان فارس تنگه‌های زیبای دیگری هم وجود دارد که با دیدن‌شان به وجد خواهید آمد از این‌همه زیبایی و شکوه.
تنگه هایقر فیروزآباد در استان فارس جلوه‌ای از زیبایی زمین است.
این تنگه دیدنی یکی از جاذبه‌های طبیعی در استان فارس است.
جاذبه‌ای خاص که بر اثر مرور زمان و فرسایش زمین شکلی جذاب و دیدنی به خود گرفته است.
این تنگه برای بسیاری از گردشگران خارجی نیز جذاب و دیدنی است.
از استان فارس با تنگه‌ها و آبشارهای زیبایش که بگذریم به منطقه‌ای زیبا در ایلام می‌رسیم.
تنگه رازیانه یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت در گوشه‌ای از کشورمان است.
این زیبایی‌ها تمامی ندارند. هر استانی برای خودش مسیرها و باریکه‌هایی دارد پر رمز و راز.
رازهایی که گاهی در غارهای یک تنگه، سربه مهر مانده‌اند.
هر کدام از کوه‌ها و دیواره‌هایی که بر اثر فرسایش خاک، شکلی جدید به خود گرفته‌اند قصه‌های زیادی از روزگاران دور دارند. روزگاری که هنوز جوان بودند و به این شکل درنیامده بودند. هرکدام، تاریخ قسمتی از ایران را نقل می‌کنند. یکی تاریخ شمال و فراز و نشیب‌هایش، آن‌یکی از جنوب و سختی‌هایش می‌گوید و برخی هم شرق وغرب را روایت می‌کنند. تنگه‌های ایران گاهی جوش و خروش یک آبشار را در دل خود دارند و گاهی هم ساکت و آرام در دل کوه‌هایی بلند و استوار نشسته‌اند. آنها زیبایی‌های‌شان را سخاوت‌مندانه در اختیار ما گذاشته‌اند و ما موظف هستیم تا جایی که می‌توانیم درجواب این محبت، آسیبی به طبیعت و پیکرشان وارد نکنیم.
مراقب‌شان باشیم و مسئولانه گردش کنیم. چه در دره‌ها و تنگه‌ها، چه در جنگل‌ها و کنار سواحل زیبا.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

رایانه کمک
آریاپی
آهن رویال
روکش مارال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز