۶ + ۹ نکته درباره هلدینگ خلیج فارس و مدیرعامل جدیدش

لست سکند

دولت به منظور تسریع روند خصوصی سازی تصمیم گرفته بیشترین سهام خود از یکی از هلدینگ‌های پتروشیمی کشور را طی سه بلوک واگذار کند. اما این اقدام دولت با اما و اگرهایی روبرو است. خصوصا اینکه اخیرا انتصاب یک فرد نام آشنا اما بدون تخصص در حوزه پتروشیمی، باعث تشدید نگرانی‌ها درباره آینده هلدینگ خلیج فارس شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ نفت و نیرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به همین منظور کاماپرس در این گزارش به بررسی ویژگی‌های هلدینگ خلیج فارس و مدیریت جدید آن می‌پردازد؛

اخبار مرتبط را بخوانید:

هلدینگ ۱۱ ساله خلیج فارس

1. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس یا هلدینگ خلیج فارس متشکل از شرکت‌های تولیدی، مهندسی، بازرگانی، سرمایه گذاری، آموزشی و خدماتی است که از سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد.

راز آسمان پایتخت

2. این هلدینگ از ابتدا با مدیریت دولتی به صورت سهامی عام آغاز به کار کرد اما در سال 1392 به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی کم کم به بخش خصوصی واگذار شد.

3. زیرمجموعه‌های این هلدینگ، شرکت‌های بزرگی مثل مبین انرژی خلیج فارس، پتروشیمی کارون، پترول، آریاساسول و … هستند.

4. این مجموعه طرح‌هایی مثل کارخانه گاز و گاز مایع یادآوران خلیج فارس، الفین گچساران، پتروشیمی هنگام، الفین ایلام، پالایش اپگاز بیدبلند خلیج فارس و پتروشیمی آپادانا خلیج فارس را در دستور کار دارد.

5. انواع محصولات تولیدی شرکت‌های این هلدینگ، پلیمر، مواد شیمیایی و پایه، آروماتیک‌ها، کودها و سموم و همچنین سوخت و مواد هیدروکربوری هستند.

6. سهام صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد «فارس» در بازار دوم بورس عرضه می‌شود. ارزش بازاری این نماد به بیش از 2 هزار هزار میلیارد ریال می‌رسد.

7. سهامداران عمده فارس در حال حاضر شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گروه پتروشیمی تابان فردا و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین هستند.

8. زیرمجموعه‌های این شرکت در خصوص کاهش آلایندگی محیط، کیفیت تولیدات و مواردی این چنینی همواره رتبه‌ها و افتخارات زیادی در سطح جهانی به دست می‌آورند.

9. بر اساس اطلاعات موسسه بین المللی آی‌سی‌آی‌اس، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس طی سال جاری در پله سی و هفتم شرکت شیمیایی و پتروشیمیایی جهان قرار گرفت. این مجموعه سه پله ارتقا رتبه پیدا کرده است.

مدیرعامل جدید هلدینگ خلیج فارس کیست؟

1. عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل تازه این مجموعه، سال 1337 در یکی از شهرهای استان اصفهان متولد شد. وی دانش آموخته دکترای مهندسی صنایع، گرایش سیستم و بهره وری از دانشگاه علم و صنعت است.

2. علی عسگری  طی دوران انقلاب خدمات زیادی ارائه داده است. او از سال 1370 وارد سازمان صدا و سیما شد و تاکنون سمت‌های مختلفی در صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، قوه قضائیه و وزارت دفاع برعهده داشته و پایه گذار و عضو هیئت مدیره فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه است.

3. روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس، بیست و یکم دی ماه سال جاری، علی عسگری را به عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی کرد.

4. بعد از اعلام این خبر، حواشی زیادی درباره سوابق علی عسگری و این انتصاب به وجود آمد. تا جایی که خبر استعفای وی از این سمت منتشر شد. اما بلافاصله روابط عمومی پتروشیمی خلیج فارس و دیگر مقامات مسئول آن، این شایعه را تکذیب کردند.

5. خبر انتصاب علی عسگری باعث انتقاد اشخاص زیادی، از جمله محمد سرافراز، رئیس اسبق صدا و سیما، در فضای مجازی شد.

6. با این حال هیئت مدیره پتروشیمی خلیج فارس با توجه به پیشینه علی عسگری نسبت به این انتصاب امیدوار هستند و درباره آینده پروژه‌های بزرگ نفتی این هلدینگ برنامه‌هایی دارند.

مرتبط با : پتروشیمی خلیج فارس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز