سودآوری خلیج فارس بعد از خصوصی سازی 55 برابر خواهد شد!

طی چند روز آینده سهام دولت از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و احتمالا سودآوری این بخش تا پایان سال 55 درصد رشد پیدا خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام قبلی، قرار است همین روزها بزرگ‌ترین واگذاری تاریخ خصوصی سازی اتفاق بیفتد و 51 میلیارد و 660 میلیون سهم دولت از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در سه بلوک به بخش خصوصی واگذار شود. پیش بینی‌های زیادی درباره خریدار این سه بلوک مطرح شد. به هر حال هر شرکتی که این بلوک‌ها را خریداری کند تا پایان سال سود خوبی را به دست می‌آورد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

به گفته جعفر ربیعی، سال 1391، پیش از خصوصی سازی هلدینگ خلیج فارس، مجموع سود شرکت‌های تابعه این مجموعه سه هزار و 200 میلیارد تومان اعلام شد. اما این میزان سود بعد از خصوصی سازی و در پایان سال 1399 به 45 هزار میلیارد تومان رسید. طی این هشت سال سود این مجموعه تقریبا 15 درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به خصوصی سازی جدید از سهام باقی مانده این هلدینگ، پیش بینی شده تا پایان سال جاری سودآوری این هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه‌اش به 70 هزار میلیارد تومان برسد.

کاهش میزان بدهی هلدینگ خلیج فارس بعد از خصوصی سازی

ضمنا این هلدینگ قبل از خصوصی سازی تقریبا 4 میلیارد دلار بدهی ارزی داشت که این مقدار بعد از خصوصی سازی اکنون به کمتر از 200 میلیون دلار رسید. ربیعی اعلام کرده که در حال حاضر بدهی این مجموعه به شرکت‌های ملی نفت و صنایع پتروشیمی به صورت کامل پرداخت شده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس سهم این مجموعه در تامین ارزی نیمایی را هم اعلام کرده است. وی بیان کرده که 50 درصد ارز موجود در سامانه نیما را شرکت‌های پتروشیمی تامین می‌کنند. تقریبا 40 درصد از این میزان سهم شرکت‌های پتروشیمی متعلق به گروه خلیج فارس است.

مرتبط با : پتروشیمی خلیج فارس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “سودآوری خلیج فارس بعد از خصوصی سازی 55 برابر خواهد شد!

  1. کبیری گفته:

    این افزایش سوددهی شرکتها عموما مربوط به افزایش تورم و رشد شدید نرخ دلار است .
    لطفا به پای بهره وری یا تاثیر خصوصی سازی گذاشته نشود .
    چون همین سوء تفاهمها باعث تاراج بیشتر اموال دولت میگردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز