تمام تولیدات پتروشیمی ها در بورس کالا عرضه خواهد شد

بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، کف عرضه کالاهای پتروشیمی برابر با کل تولیدات شرکت‌های این حوزه می‌شود و این تصمیم احتمالا دسترسی تولیدکنندگان به مواد اولیه مورد نیاز را افزایش خواهد داد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه و بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، با توجه به اختیاراتی که ستاد تنظیم بازار در راستای طرح جدید وزیر صمت برای کنترل بازار به معاونت معدنی و فرآوری مواد داده است، صادرات شرکت‌ها با توجه به میزان محصولات معامله نشده در بورس کالا خواهد بود. در ضمن فهرست کالاها توسط معاونت معدن و فرآوری مواد وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

با ابلاغ تصمیم ذکر شده و حذف کف عرضه‌ها، می‌توان انتظار افزایش قابل توجه پتروشیمی‌ها را در بورس کالا داشت. در چنین شرایطی با برداشتن محدودیت‌های خرید، تولیدکنندگان دسترسی بیشتری به مواد اولیه مورد نیاز خود دارند. همچنین با افزایش عرضه‌ها، رقابت خریداران هم کم و در نتیجه قیمت تمام شده مواد اولیه و محصولات نهایی تعدیل خواهد شد. البته هنوز زمان اجرای حذف کف عرضه مشخص نیست و احتمالا این طرح از اول دی ماه سال جاری عملی شود.

شکل جدید مدیریت بورس کالا

حدود یک هفته قبل بود که الگوی جدید مدیریت بازار اعلام شد و اکنون به تصویب رسیده است. این موضوع در الگوی جدید مدیریت بازار پیش بینی شده بود و طبق آن باید همه تولید پتروشیمی‌ها داخل بازار عرضه شوند. پیش از این، براساس تصمیمات کمیته تخصصی پتروشیمی در هر گروه کالایی، پتروشیمی‌ها موظف بودند به صورت هفتگی کف عرضه را رعایت کرده و به میزان مشخصی محصولات را عرضه کنند.

اما در شکل جدید مدیریت بازار محصولات پتروشیمی، همه تولیدات باید در داخل بازار عرضه شود و مازاد خریداری نشده مجوز صادرات خواهد گرفت.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز