بورس آخرین هفته پاییز را افزایشی آغاز کرد

امروز شاخص کل بورس با رشد 12 هزار و 336 واحدی به مرز یک میلیون و 305 هزار و 574 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز 2 هزار و 471 واحد بالا رفت و در مرز 346 هزار و 980 واحدی قرار گرفت. ارزش کل معاملات خرد امروز بازار بورس هم 19 هزار و 913 میلیارد ریال شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دو دلیل عمده رشد شاخص کل بورس به تصویب بسته حمایتی بازار سرمایه و انتقال مبلغ قابل توجهی دارایی به صندوق تثبیت بازار سرمایه باز می‌گردد. دیشب مجید عشقی، رئیس سازمان بورس کشور، خبر داد که بسته کمک به بازار سرمایه در ستاد اقتصادی دولت با اصرار وزیر اقتصاد تصویب شده و جزئیات پیشنهادات هم امشب توسط وزیر اقتصاد اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

صبح امروز هم امیرمهدی صبائی، رئیس هئیت عامل صندوق تثبیت، در مصاحبه‌ای عنوان کرد که سال آینده حداقل 20 هزار میلیارد تومان منابع نقدی جدید ناشی از واریز یک درصد منابع صندوق توسعه ملی، کارمزد روزانه سازمان بورس و مالیات معاملات بازار سرمایه و همچنین 50 هزار میلیارد تومان دارایی سهام جدید به این صندوق انتقال پیدا خواهد کرد.

وضعیت کلی بورس امروز

نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «شپدیس» طی روز جاری بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند. بیشترین تاثیر در شاخص کل امروز بازار بورس هم مربوط به نمادهای «شپدیس»، «پارسان» و «کگل» بود. نمادهای «لبوتان»، «داسوه» و «کترام» هم بیشترین افزایش قیمت را در بازار سرمایه امروز داشتند.

در پایان معاملات امروز بورس 226 نماد بورسی و 88 نماد فرابورسی، یعنی 63 درصد بازار، رشد قیمت داشتند. البته 111 نماد بورسی و 56 نماد فرابورسی، 34 درصد بازار، افت قیمت را تجربه کردند. امروز شاخص کل فرابورس هم 15 واحد بالا رفت و در سطح 18 هزار و 586 واحدی ایستاد.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز