باز هم شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته مثبت شد

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاخص کل بورس سرانجام بعد از چند روز رشد پیدا کرد. این شاخص نسبت به روز گذشته هزار و 377 واحد بالا رفت و به محدوده یک میلیون و 293 هزار و 217 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن نسبت به دیروز 961 واحد کم شد و در مرز 344 هزار و 506 واحدی قرار گرفت. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری 483 هزار و 95 معامله به ارزش 68 هزار و 895 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. مجموعا حجم معاملات امروز به 7.28 میلیارد سهم رسید. امروز سهام‌های «میدکو»، «فملی» و «شفن» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی امروز بورس هم مربوط به نمادهای «داسوه»، «شفن» و «نطرین» بود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

به گفته علی عصاری، کارشناس بازار سهام، این روزهای وضعیت بورس چندان مشخص نیست و این بخش بیشتر از هر چیزی به پول نیاز دارد. ابهام در روند مذاکرات و بودجه سال آینده همچنان بر این بازار موثر است و در صورت تداوم این شرایط امکان منفی شدن دوباره شاخص کل وجود دارد. بنابراین برای ادامه روند رشد این شاخص باید حجم معاملات بالا برود و پول وارد این بازار شود.

مختصری از وضعیت بازار سرمایه در روز جاری

امروز ارزش معاملات خرد سهام هم نسبت به روز گذشته 15 درصد کاهش پیدا کرد و به رقم 24 هزار و 350 میلیارد ریال رسید. این مقدار 43 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود. امروز شاخص کل فرابورس هم نسبت به روز گذشته 18 هزار واحد ریزش کرد و در کانال 18 هزار و 527 واحدی قرار گرفت. نمادهای «سمگا» و «ارفع» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز